Avatar billede w-w Nybegynder
16. november 2003 - 17:07 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

ACDSee.exe - Ulovlig flytning af system-DLL'er

Jeg kører W2K pro og er fuldt opdateret med patches m.v. Har tidligere installeret og har kunnet køre ACDSee programmet uden problemer. Jeg har nu fået et problem i det alle min ACDSee associerede filer får følgende meddelelse når jeg dobbeltklikker på dem eller når jeg prøver at starte ACDSee programmet:

"System-DLL'en kernel32.dll blev flyttet i hukommelsen. Programmet vil ikke køre korrekt. Flytningen opstod, fordi DLL'en C:\WINNT\System32\MPR.dll brugte det adresseområde, der ellers var reserveret til Windows DLL-filer. Leverandøren af denne DLL bør kontaktes for at få en ny DLL-fil."

Jeg har prøvet at geninstallere ACDSee programmet uden at det hjalp.

Er der nogle gode forslag ???
Avatar billede ladyhawke Novice
16. november 2003 - 17:25 #1
prøv en win reinstall
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. november 2003 - 17:25 #2
du kan prøve at hente en ny mpr.dll--> http://www.marketwizz.net/windows95/win95b/MPR.DLL

men jeg tror det er din printer du skal geninstallere..o)

ellers kør en sfc/ scannow.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. november 2003 - 17:26 #3
Avatar billede w-w Nybegynder
16. november 2003 - 21:53 #4
Bartfreak: Den nye mpr.dll skal vel ikke være win95 når jeg kører windows2000 pro ???
Jeg har ikke installeret nogle printere andet end en acrobat destiller - så jeg tror ikke at det har noget med printere at gøre !!!
Har kørt sfc /scannow uden at det hjalp !!!
Antivirus fra Panda er installeret på min maskine og fuldt opdateret !!!

Flere forslag ???
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. november 2003 - 22:39 #5
har du prøvet filen..??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. november 2003 - 22:43 #6
og det med printeren..??
Avatar billede w-w Nybegynder
16. november 2003 - 22:54 #7
Jeg kan ikke erstatte mpr.dll filen da den er i brug af windows. Har du et trick til det ???
Du bliver ved med printeren. Har mpr.dll filen noget med printere at gøre?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. november 2003 - 23:38 #9
prøv 1. at trykke --ctrl-alt-delete-- og afslut filen, derefter erstatte den. Hvis det ikke virker så gør det i fejlsikret tilstand, eller evt. fra OS 2 (dual boot).
Avatar billede w-w Nybegynder
16. november 2003 - 23:45 #10
Har læst dine links. Jeg har ikke en HP scanjet printer installeret og ej heller win95 som dine links refererer til. Har prøvet taskmanager, men har ikke et job kørende som kan relateres til disse beskrivelser.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. november 2003 - 23:48 #11
så er jeg på bar bund..go nat
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. november 2003 - 23:52 #12
Har læst et sted, at det er skyldes MS Patchen fra Q824141. Hvis du har den installeret, så prøv at afinstallere den og test igen..
Avatar billede w-w Nybegynder
17. november 2003 - 18:11 #13
jpvj-> Bravo, det virkede.... Havde(hotfix) KB824141 installeret. Efter en afinstallation virker ACDSee igen. Hvis du ikke har noget imod det vil jeg give bartfreak 10 point for forsøget - så får du velfortjent resten. Hvor har du i øvrigt læst det henne ???
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. november 2003 - 14:50 #14
w-w> Mange års erfaring som IT konsulent har lært mig at fader google ved næsten alt - blot man spørger rigtigt :-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. november 2003 - 19:57 #15
så lad os alle lære lidt..O)
hvad skrev du i google..??
Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 22:21 #16
http://education.ti.com/downloads/guidebooks/dk/8992-00dan.pdf
sådan kan man også finde ud af noget. ikke ?