Avatar billede lisby Nybegynder
16. november 2003 - 16:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Anvende en DLL.

Hej. Jeg programmerer i VB.NET og har lavet min databaseklasse om til en DLL. Den hedder DB.

Jeg har placeret min DB.dll i BIN-mappen, men kan ikke finde ud af at bruge den.

Jeg skal have mulighed for at bruge den både fra en .aspx side og en ren .vb side.

Hvad gør jeg for at bruge min DLL fra disse sider?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
16. november 2003 - 16:26 #1
I vb kan du skrive imports navnet på din klasse og i aspx skriver man <%@ import Namespace="navnet på din klasse" %>
Avatar billede repsak Nybegynder
16. november 2003 - 19:50 #2
for at bruge din dll i an anden klasse skal du compile din .vb fil med
vbc /:r"DINDLL.dll"
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
17. november 2003 - 18:25 #3
Er du kommet videre?
Avatar billede lisby Nybegynder
17. november 2003 - 22:06 #4
ja, tak for svaret thor. det var det som jeg søgte. også tak for svaret til repsak, men jeg havde allerede fået kompileret min vb-fil til en DLL, men det kunne du jo ikke vide.