Avatar billede godtnok Nybegynder
10. januar 2001 - 19:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Startup

Hvor er det lige jeg kan finde en liste over de programmer i startup listen?

Jeg vil nemlig gerne deaktive nogle af dem :-)

Avatar billede trille Nybegynder
10. januar 2001 - 19:38 #1
De fleste er placeret i startmenuen under:
\"Start\" eller \"Startup\"

Claus
Avatar billede godtnok Nybegynder
10. januar 2001 - 19:40 #2
Det er ikke den liste jeg er interesseret i. Det er den \"skjulte\"
Avatar billede supeter Nybegynder
10. januar 2001 - 19:42 #3
Hvad er det for nogen programmer?
Avatar billede godtnok Nybegynder
10. januar 2001 - 19:43 #4
I win98 kan man f.eks. konfigurer config.sys, autoexec.bat osv.
og man kan se en liste over de programmer som starter op når computeren startes.
Avatar billede mushie Nybegynder
10. januar 2001 - 19:43 #5
Tryk CTRL+ALT+DELETE og vælg jobliste, der kan du se de fleste.

Eller download DLL Archive fra AnalogX
http://www.analogx.com/contents/download/system/dllarch.htm
Avatar billede spectual Nybegynder
10. januar 2001 - 19:44 #6
Den er under programmet systeminformation (i systemværktøjer / tilbehør) og værktøjsmenuen og så een af de sidste menupunkter... kan ikke helt huske hvad den hedder

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. januar 2001 - 19:49 #7
kør msconfig fra startmenuen - kør
i den kan du aktivere/deaktivere lidt af hvert :)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. januar 2001 - 19:52 #8
ja blot set fra at msconfig ikke virker... LOL
Avatar billede mushie Nybegynder
10. januar 2001 - 19:53 #9
kim >> msconfig findes vist ikke i win2k. Eller også hedder den noget andet.
Avatar billede spectual Nybegynder
10. januar 2001 - 19:54 #10
selvfølgelig virker den ikke :-) Det er jo Microsoft vi snakker om her :-))
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. januar 2001 - 19:55 #11
sorry, havde ikke liiiige set kategorien :)
Avatar billede spectual Nybegynder
10. januar 2001 - 19:59 #12
mig også
Avatar billede mushie Nybegynder
10. januar 2001 - 20:42 #13
Argh - glem det link jeg sendte tidligere. Det var et program til arkivere ubrugte DLL\'er med.

Det jeg mente var dette:
http://www.gregorybraun.com/DLLShow.html

\"DLL Show for Windows 95/98 v4.5
DLL Show for Windows 95 is a small system utility that displays a list of all running processes and their DLL dependencies. Click your mouse on a listed task or process to see the DLLs that process uses.\"

Det virker også under win2k.
Avatar billede jalle Nybegynder
10. januar 2001 - 21:52 #14
Det du leder efter, tror jeg ligger under tjenester i computeradministration. Der kan du se de service og programmer som selv starter op og som ikke ligger i mappen startup/start.
Avatar billede svein Nybegynder
11. januar 2001 - 09:03 #15
Du går i:
Start - Programs - Accessories - System Tools - System Information.
Under menuen Software Environment -Startup Programs kan du se de programmer der starter op på din maskine.
Der vil sandsynligvis være nogle programmer der starter op i AllUser og nogle der starter op under din konto!
Gå i din foretrukne Registry editor og i:
HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run vil du finde igen alle eller nogle af de programmer.
Hvis der er nogle der mangler går du i samme key under HKCU.
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. januar 2001 - 16:12 #16
AutoRunMan .. Det kan det du søger ... men deres side ser ud til at være nede..

http://download.cnet.com/downloads/0-10106-100-1532999.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.1532999
Avatar billede godtnok Nybegynder
11. januar 2001 - 17:31 #17
Gouldduck, hvis du gider svare på spørgsmålet får du 15 points.

Nemmere kunne det ikke gøres :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. januar 2001 - 17:51 #18
Selvfølgelig.. :)