Avatar billede harryfink Praktikant
16. november 2003 - 13:19 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Så simpelt et netværk som muligt

Hej,

Jeg og en kammerat vil gerne spille LAN-spil mod hinanden. Vi har begge Windows XP, netkort med RJ45-indgange, og naturligvis et dertilhørende kabel, som jeg normalt blot bruger til min Stofanet-forbindelse.

Kan det lade sig gøre at lave et netværk blot med dette udstyr? Er det bare at sætte kablet i computerne, og så kører det?

Hvis ikke, hvad skal der så til? Det simpleste og billigste er at foretrække! :) Det er Age Of Empires 2, vi skal spille, hvis det på nogen måde hjælper med noget.

Jeg ved godt det er oplagt jeg bare forsøger mig frem, men det er lidt besværligt at slæbe hans computer herop, hvis det nu ikke kan fungere med det udstyr vi har.

På forhånd tak! :)

Venlig hilsen
Mikkel Sørensen :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 13:25 #1
forbin jeres maskiner gennem et krydset kabel. og i har jeres eget lille netværk. eller forbind gennem en switch med to lige igennem kabler
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 13:27 #2
det kan tænkes at i skal indtaste hver jeres IP adresse på jeres netkort. Brug adresserne 10.0.0.1 og 10.0.0.2 med 255.255.255.0 som netmaske
Avatar billede arlet Juniormester
16. november 2003 - 13:27 #3
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 13:29 #4
I kan selvfølgelig også gøre det over internettet, men så skal vi ud i VPN hvis det skal være nogen lunde sikkert.
Avatar billede harryfink Praktikant
16. november 2003 - 13:34 #5
Hej Bufferzone! Tak for det hurtige svar! Hvad præcis er et krydset kabel, hvad koster det, og kan det købes i almindelige computerforretninger? :)

arlet> Tak for linket... :)
Avatar billede harryfink Praktikant
16. november 2003 - 13:35 #6
Det skal ikke være over internettet... Bare et så simpelt lokalnetværk som muligt! :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 13:42 #7
Det kan købes og det kan laves. Hvis i bor i storkøbenhavn og kan komme forbi frederiksberg, skal jeg gerne lave et til jer gratis
Avatar billede harryfink Praktikant
16. november 2003 - 13:44 #8
Wow, det var pænt af dig... Jeg bor desværre i Århus! Hvad koster det, sådan "færdiglavet" i en biks? :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 13:54 #9
Det afhænger en del af længden, nogle steder laver de det til dig i den længde du ønsker, jeg ser lige om jeg kan finde en pris et sted
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. november 2003 - 13:54 #10
det samme som et almindeligt kabel. Jeg så et i Kvickly Extra til ca. omkring
en halvtredser. Men du kan ligesågodt købe en billige switch med 5 porte til
nogle få hundrede kroner. Så kan du mere i fremtiden.
Avatar billede harryfink Praktikant
16. november 2003 - 13:58 #11
Tak, BF! :D

Erik - jeg prøvede at søge på edbpriser.dk på "krydskabel", men dér kom ikke noget... Har det et andet navn, sådan officielt? :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 14:01 #12
Ja det hedder faktisk et krydset netværkskabel
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 14:01 #13
Her er lidt priser

http://www.brinck.dk/net.asp
Avatar billede badehatten Nybegynder
16. november 2003 - 14:04 #14
Brug søgeordet "Crossed"
Avatar billede harryfink Praktikant
16. november 2003 - 14:07 #15
Ah... Så sådan én her ville kunne gøre det, ikke?

"RJ45 han til RJ45 han cat. 5 krydset patchkabel 10 55,-"

Og når jeg så har det, er det så bare at sætte det i computerne, og så finder XP ud af resten? :)
Avatar billede harryfink Praktikant
16. november 2003 - 14:09 #16
Hvis der er noget konfigurationsarbejde, der skal gøres, vil du/I så ikke være rare lige at skrive hvad det er? Jeg har traumer over netværksopsætninger og bruger altid oceaner af timer på det... Og jeg har ikke siddet med det siden Quake 1 var moderne... Jeg kan evt. afsætte flere points?? :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 14:15 #17
Prøv i første omgang at forbinde kablerne. skal der noget konfiguration, er der lidt ip adresser og der kan du bruge indstillingerne jeg nævner øverst
Avatar billede harryfink Praktikant
17. november 2003 - 19:31 #18
Cool, rigtig mange tak... Jeg vender tilbage når jeg har kabel og computere og det enten fungerer eller ikke gør! ;) Tak så vidt! :D
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2003 - 09:56 #19
Edbmix i Århus er svinebillige, hvad kabler angår...

Tjek dette link: http://www.edbmix.dk/

Kig under løsdele efter Netkabel RJ45 Crossover
Avatar billede harryfink Praktikant
18. november 2003 - 14:58 #20
Cool!! Tak, steyr! :D Edbmix er 3 minutter på gåben fra hvor jeg bor! :D
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2003 - 15:03 #21
->harryfink...

Kun glad for at kunne hjælpe :-]
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2003 - 17:43 #22
->Hva så harryfink - er du kommet i gang med at game?? :-)

lukketid for spørgsmålet eller har du flere problemer?
Avatar billede harryfink Praktikant
23. november 2003 - 19:34 #23
Slagene skal stå tirsdag... Skal nok vende tilbage! Beklager jeg trækker tiden ud... :\
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2003 - 00:35 #24
->Harryfink :-) :-) Helt i orden - no worries :-)

Det var ikke for at virke utålmodig - var bare lidt nysgerrig :-) :-)
Avatar billede harryfink Praktikant
27. november 2003 - 13:09 #25
Kanon! Det virkede glimrende må man sige! :D Tusind tak skal I have - for løsningen og for Edbmix-tippet! Alletiders lille butik med rigtig gode priser (25 kr. for 5 meter!) og fornøjelig betjening! :D
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2003 - 15:02 #26
Tak for point!
Godt at høre harryfink :-)
Glad for at kunne hjælpe :-)