Avatar billede reason Nybegynder
14. september 1999 - 12:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Email når ikke frem

jeg har et problem med exchange mail server.
Nogle emails når ikke frem til modtageren, først for man denne besked

Your message

      To:      fhdf@hotmail.com
      Subject:  RE: hej
      Sent:    14-09-99 09:48:09

is still queued at the Internet Mail Service (OM).  This message will continue to be retried until the configured maximum timeout period,and if delivery cannot be completed by then, your message will be returned to you.

og der efter for man den her

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

      Subject:    RE: hej hej
      Sent:    13-09-99 12:47

The following recipient(s) could not be reached:

      'hej' on 13-09-99 12:47
            Unable to deliver the message due to a communications failure
            MSEXCH:IMS:ObjectMakers:OBJECTMAKERS:OM 3902 (000B0981) Host Unknown

hvad kan problemmet være
Avatar billede dac Nybegynder
14. september 1999 - 12:49 #1
MSEXCH:IMS:ObjectMakers:OBJECTMAKERS:OM 3902 (000B0981) Host Unknown

Betyder at computeren der skal modtage mailen ikke kunne findes via nameserver lookup, det er typisk en forkert indtastet email addr. men det kan også være at i har problmer med jeres lokale nameservere.
Avatar billede dac Nybegynder
14. september 1999 - 12:49 #2
Ups, det var et svar :)
Avatar billede reason Nybegynder
14. september 1999 - 12:53 #3
email adresserne er rigtige for jeg kan sende til dem med get2net og nogle for jeg også
MSEXCH:IMS:ObjectMakers:OBJECTMAKERS:OM 3499 (000B0981) Host unreachable
istedet for
MSEXCH:IMS:ObjectMakers:OBJECTMAKERS:OM 3902 (000B0981) Host Unknown
Avatar billede dac Nybegynder
14. september 1999 - 15:20 #4
Så er det en fejl i jeres lokale opsætning af nameservere..

Køre i selv jeres nameservere? (DNS-Servere)

Og hvis ja, hvilke maskiner/OS køre de på
Avatar billede reason Nybegynder
14. september 1999 - 15:27 #5
det bliver jeg lige nød til at tjekke
Avatar billede dac Nybegynder
14. september 1999 - 15:48 #6
Okay, men alt tyder på at det er netværks problemer i jeres ende..

Mailserveren kan ikke finde IP addr. på f.eks. hotmail.com (Host Unknown) og den kan nogen gange heller ikke finde ud af hvilken vej den skal sende IP pakkerne (selve mailen) (Host unreachable). Det kan meget vel peje på at i har milertige netværks problemer rimeligt tit, kan det passe?
Avatar billede reason Nybegynder
14. september 1999 - 15:52 #7
nej vores internet/netværk køre upåklagligt
Avatar billede reason Nybegynder
18. september 1999 - 16:03 #8
hej
Avatar billede dac Nybegynder
18. september 1999 - 17:50 #9
Hmm, er i bag en firewall?