Avatar billede dan9 Nybegynder
16. november 2003 - 08:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man få virus i BIOS?

min bror har været så letsindig at køre uden virusprogram i et par timer, herefter begyndte hans maskine at lave sjove ting.
Hans skærm bliver fyldt med bogstaver og små øjne, og samtidigt så bliver der byttet rundt på bogstaverne.
Vi ville formatere HD og installere forfra, men selvom vi kommer en bootdisk i og starter op på den, så kommer der bogstaver overalt på skærmen.
Kan det være fordi virus har lagt sig i BIOS?
Kan man ikke bare hente en ny BIOS, hvis det er tilfældet og så installere den?
Avatar billede arlet Juniormester
16. november 2003 - 09:02 #1
det er ikke nøjvendigt..

Pil batteriet ud i 15 minutter, derefter er biossen renses og der er 100% i virus i den mere.

Har du mulighed for at lave et screenshot!!!
Avatar billede bredker Nybegynder
16. november 2003 - 09:15 #2
arlet>> mangler du ikke lige  et " IKKE " i dit svar
og alt efter hvilket bundkort det er  , kan der være en jumper til at risette bios med , hvis det ikke virker med bateriet
Avatar billede arlet Juniormester
16. november 2003 - 09:19 #3
bredker-> Jo, selvfølgelig mangler der et >ikke<

Og i nødvendigt var der også en tastaturvirus på spil*G*
Avatar billede fromsej Praktikant
16. november 2003 - 09:23 #4
Tjek lige om den harddisk overhovedet bliver detectet i BIOS.
Avatar billede dan9 Nybegynder
16. november 2003 - 13:18 #5
tak for hjælpen.
Avatar billede arlet Juniormester
16. november 2003 - 13:22 #6
Velbekommen og tak for point*S*