Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 01:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan ikke afspille musik

Hej Eksperter

Er der nogen af jer der har et bud på hvorfor jeg ikke kan høre musik gennem mit lydkort. Computeren kan sagtens finde lydkortet, og der skulle være skruet op for volumen alle steder. Jeg kan godt få lov til at lægge filer fra en musik-cd ind i en afspilningsliste og programmet viser også at den afspiller filerne, men der kommer bare ingen lyd ud.

OS:RH9

palau
Avatar billede hashkagen Nybegynder
16. november 2003 - 02:52 #1
sidder det ordentligt? tjek det lige.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 10:33 #2
Lydkortet sidder korrekt. Det virker i hvert fald fint sammen med Windows.
Palau
Avatar billede ipol Nybegynder
16. november 2003 - 22:37 #3
Prøv at at se på dine mixer instillinger,(Konfigurer lydindstillinger) det kunne være at du har glemt noget.
Jeg er stødt på det samme problem mange gange, og hver gang har jeg glemt at aktivere den lille grønne lampe for dernæst at skrue op for min mixer.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2003 - 13:08 #4
Jeg kan godt nok ikke lige finde en lille grøn lampe. Men jeg fik lydkortet til at foretage en test, hvor den spiller et lille stykke musik, og det kom fint igennem. Men jeg kan stadig ikke afspille cd'er.

Palau
Avatar billede alexandre Nybegynder
19. november 2003 - 18:45 #5
har du et kable fra cdrom drev til lydkort ?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2003 - 20:16 #6
Hej alexandre

Jeg fik faktisk løst problemet tidligere i dag, da en med lidt mere forstand på emnet end jeg  kom ind på det med kablet. Jeg vidste faktisk godt, at kablet manglede, da jeg selv monterede lydkortet i sin tid. Desværre vidste jeg ikke, at Linux, modsat win2k, behøver et kabel for at fungere. Men hvis du lægger et svar, vil jeg da gerne give dig dine points, når nu du kom med den rigtige diagnose.

palau
Avatar billede alexandre Nybegynder
19. november 2003 - 20:56 #7
ok takker, og godt du fik det på plads.