Avatar billede netfest Nybegynder
10. januar 2001 - 18:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

2 netkort

hej
jeg har et skode netkort med BNC som jeg bruger der hjemme mellem min og en anden pc
det køre jo 10 MBit
så tenkte jeg på om jeg kunne sætte et 100 MBit kort i samtidig og kunne bruge begge to
og bruge det ene her hjemme og det andet når jeg er ude med min pc
Avatar billede strax Nybegynder
10. januar 2001 - 18:58 #1
Sagtens
Avatar billede wikings Nybegynder
10. januar 2001 - 19:47 #2
Åh!Ja!
Avatar billede teknik Juniormester
10. januar 2001 - 21:46 #3
.....Man kan godt sætte to netkort i, og nogle gange fungerer de faktisk også samtidigt  - uden problemer....min erfaring er dog, at det ofte giver problemer, hvis de skal bruges samtidigt

Derfor mener jeg at det ofte en god ide, at \"deaktivere\" det der ikke er i brug...og så blot flytte \"X-et\" når du skal ud i byen og spille...
Avatar billede wikings Nybegynder
10. januar 2001 - 23:06 #4
Nemlig,,, ;o)
Avatar billede m_oney Nybegynder
11. januar 2001 - 18:01 #5
jeg bruger 2 netkort på samme tid uden problemer et til internet og et til hjemmenetværk..
Avatar billede wikings Nybegynder
11. januar 2001 - 18:09 #6
-> m oney Er det ikke et opkaldskort? eller hvordan er du koblet på nettet??
Jeg har i lang tid kørt med 2 netkort i den ene pc\'er, 1 på 10 mb. koblet på hub til pc-3 og 1 på 100 mb. koblet til pc-2 med crossover kabel.
Det er ikke altid at det kører helt smertefrit når alle 3 pc\'ere er tændt samtidigt!!
Avatar billede m_oney Nybegynder
11. januar 2001 - 18:16 #7
nope. det er 2 normale netværes kort
jeg bruger mit 3Com EtherLink III ISA (3C509b-Combo) som er et gammelt 10mb til internettet

og mit Realtek RTL8139(A/B/C/8130) PCI Fast Ethernet NIC som er 100/10 er sad til en hub til mit netvværk

og der er ingen problemer overhovdet..
Avatar billede teknik Juniormester
11. januar 2001 - 23:52 #8
...jeps ingen tvivl om at det nogle gange bare \"spiller\".
...desværre så har jeg aldrig været ude for den situation, kun den modsatte :-(
Avatar billede wikings Nybegynder
12. januar 2001 - 00:32 #9
He he!! ;o)
Avatar billede wikings Nybegynder
12. januar 2001 - 00:34 #10
->m oney, Hvordan er du koblet på internettet? Via en router et andet sted?
Avatar billede m_oney Nybegynder
12. januar 2001 - 01:08 #11
ADSL jeg har et modem det går til et netværks kort
Avatar billede wikings Nybegynder
12. januar 2001 - 01:19 #12
Pfhh!! Jeg har bestilt ADSL,, jeg ved ikke om jeg snart fortryder,, hver dag hører man noget nyt!!

Det bliver spændende!! Godt man har Eksperten!!
Ha\' det godt!! ;o)