Avatar billede j_s_a Nybegynder
15. november 2003 - 22:35 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Computer vil ikke slukke

hver gang jeg prøver at slukke min pc bliver den bare stående tændt.

Når jeg vælger >>start>>luk computeren>>luk  sker der overhovedet ikke noget.

Hvad kan det være?
Avatar billede martinmic Nybegynder
15. november 2003 - 22:36 #1
ved ikke 100% hva det kan være.. men har du prøvet at Scandiske din computer og der efter diskfragmentere den?
Avatar billede j_s_a Nybegynder
15. november 2003 - 22:39 #2
Hvordan scandisker jeg den?
Avatar billede martinmic Nybegynder
15. november 2003 - 22:41 #3
gå ind i denne computer >> højre klik på dit c-drev >> gå ind i egenskaber >> Derefet gå ind i funktioner. den ligger derinde
Avatar billede martinmic Nybegynder
15. november 2003 - 22:41 #4
den fortæller dig nok at du skal genstarte for at den skal kunne udføre en scandisk da det er dit C-drev. sig ok til dette, og din computer genstarter og vil lave en scandisk
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2003 - 22:53 #5
start - kør - sfc /scannow

det burde du også lige prøve.
Avatar billede exp Juniormester
15. november 2003 - 22:57 #6
Controlpanel => Power Options => APM => Enable Advanced Power Management Support
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
15. november 2003 - 23:18 #7
skriv følgende i kør menuen

shutdown -s

du kan eventuelt lave en bat fil i wordpad hvor du skriver

shutdown -s

og gemmer den shutdown.bat
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
15. november 2003 - 23:33 #8
så sluk fra stik kontakten, det skader ikke...
Avatar billede j_s_a Nybegynder
15. november 2003 - 23:40 #9
>>exp

Dansk version... :o)

Kan ikke finde APM under strømstyring :(III
Avatar billede hashkagen Nybegynder
16. november 2003 - 02:57 #10
LOL har haft det samme problem på min comp.
jeg fandt ud af at det skyldes at der var nogle processer der kørte ( det var adware programmer )
prøv at køre spybot
http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button
og ad-aware
http://www.soft-ware.net/download.asp?l=1&code=cibif&verz=v00222&pro=p00643&file=aaw6.exe

Husk at opdatere begge programmer på nettet inden du kører dem
måske har du det samme problem som jeg havde?
min comp ville ik lukke ( man skulle nogle gange klikke 3 gange på luk computeren? :->
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
12. december 2003 - 23:16 #11
hvis man slukker på stikkontakten kan man risikere at feks. ens harddisk går i stykker hvis strømmen bare lige ryger (hash)