Avatar billede tipsen Nybegynder
15. november 2003 - 18:53 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Skriv i sneen - måske med gult!

Hej eksperter

Jeg skal have smidt en webside op på nettet som skal informere om en kommende skiferie - det begyndende layout kan ses på:

http://www.tommyipsen.dk/ski/

Mit problem er så at jeg godt kunne tænke mig, hvis teksten "Valloire, Frankrig" stod som om det var "skrevet i sneen" - altså som en fordybning i sneen med lidt skæve bogstaver - så det så lidt realistisk ud!

Man er velkommen til at lave en udgave, hvor teksten er skrevet med fingeren, men også en udgave hvor teksten er skrevet i lettere beruset tilstand efter 5-10 fadøl på afterski - altså med gule bogstaver :-)

Billedet der skal bruges som baggrund ligger på:

http://www.tommyipsen.dk/ski/skipic2.jpg

Det er kun de øverste 60px af billedet der skal benyttes til teksten - mens bredden bare skal være "passende" (billedet er noget højere, men kun for at tage højde for evt. browser-fejl!)

Hvis nogen kunne skrive den ønskede tekst i de øverste 60 pixels af billedet så det ser godt ud, ville jeg være taknemmelig - og det ville desuden give 200 point i bonus.

Mvh

Tipsen
Avatar billede vb-lam Nybegynder
15. november 2003 - 20:02 #1
Hejsa...
Tænker du på noget i den her retning???

/vb-lam
Avatar billede vb-lam Nybegynder
15. november 2003 - 20:03 #2
hovsa...glemte adressen :o)

http://waesrd.subnet.dk/frk/frankrig.jpg

/vb-lam
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. november 2003 - 20:13 #3
Helt bestemt noget i den retning - jeg synes bare det kommer til at se en anelse kunstigt ud her... - det er ligesom om bogstaverne har en fast baggrundsfarve i stedet for at tage farve efter sneen...

Jeg ved ikke om den "feature" der skal bruges måske er "emboss" eller noget i den retning... ?
Avatar billede vb-lam Nybegynder
15. november 2003 - 21:09 #4
øhh... er det her bedre???  :o)

http://waesrd.subnet.dk/frk/frankrig1.jpg

/vb-lam
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
15. november 2003 - 21:17 #5
wow...
Avatar billede njal Nybegynder
15. november 2003 - 21:33 #6
Avatar billede vb-lam Nybegynder
15. november 2003 - 22:06 #7
hmmm... kunne du bruge det???

/vb-lam
Avatar billede cdc Novice
15. november 2003 - 22:08 #8
njal, man skulle være rimelig edru efter en god tur i byen for st styre sin snabel på den måde :o)
Avatar billede njal Nybegynder
15. november 2003 - 22:39 #9
/cdc

Kan du uddybe eller mener du den l a n g e adresse ;-)

Njal
Avatar billede thedarkrider Nybegynder
16. november 2003 - 13:38 #10
Avatar billede thedarkrider Nybegynder
16. november 2003 - 13:39 #11
:)
Avatar billede tipsen Nybegynder
16. november 2003 - 19:14 #12
vb-lam: Den er klart bedre og ikke så langt fra hvad jeg gerne vil have

njal: Den første er for "pæn" - det ligner ikke noget man har skrevet i sneen! Både 2'eren og 3'eren er bedre - 3'eren er den der mest ligner noget der er skrevet i sneen - skyggen er måske for markant på 2'eren! Stadig synes jeg dog skrifttypen er for "pæn"...

thedarkrider: Synes ikke rigtigt det ser ud som om teksten er skrevet i sneen...

-Tror måske det jeg optimalt leder efter er en kombi af vb-lams og njals 3'er - noget der er en anelse mere "sjusket" skrevet (som vb-lams) men samtidig ser ud som om det er skrevet i sneen (som njals)!

Derudover er det vigtigt, at I nøjes med at bruge de øverste 60 pixels - evt. giv 2-3 pixels plads over og under teksten, således at teksten selv fylder ca. 54px i højden...

Hvis I derudover kunne gøre sådan, at billeder fader ud mod hvidt fra pixel 60-100 målt oppefra - dvs. når man når til pixel 100 er billedet helt hvidt!

Håber I gider de sidste rettelser - så jeg snart kan få min ski-side i luften med noget blæret banner/topgrafik :-)

Mvh

tipsen
Avatar billede njal Nybegynder
16. november 2003 - 21:42 #13
Du kan prøve at kigge her (samme link):

http://www.cyberjul.dk/eksperten/skriv_i_sneen/skriv_i_sneen.htm

Det med at billedet skal fade ud, forestår jeg ikke helt! Er det selve banneret som skal være fadet ud i højre side?

M.v.h.
Njal
Avatar billede lordhead Nybegynder
17. november 2003 - 14:51 #14
Avatar billede tipsen Nybegynder
18. november 2003 - 00:27 #15
lordhead: Tjahh - jeg ved ikke hvorfor - det er ikke præcis, hvad jeg efterspurgte, men jeg synes sgu egentlig det er ganske sejt - specielt skrifttypen er lidt syret! Der er vist ikke så meget at rafle om - den snupper jeg :-)

Jeg vil gerne give lidt point til de øvrige, da jeg trods alt også påskønner deres forslag og arbejdsindsats! Håber pointfordelingen er i orden med jer.

Tak til jer alle!

Mvh

Tipsen
Avatar billede lordhead Nybegynder
20. november 2003 - 10:11 #16