Avatar billede steffen_f Nybegynder
15. november 2003 - 16:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php nuke

Jeg har downloadet PHP nuke 6,9 pakken.
men jeg kan simpelthen ikke finde ud hvordan jeg skal installere det på mit webhotel.
nogen der villle kunne forklare det punkt for punkt?

VH Steffen
Avatar billede darkwing Nybegynder
15. november 2003 - 16:35 #1
der er dokumentation med til.
Du skal bare følge den.
Avatar billede darkwing Nybegynder
15. november 2003 - 16:37 #2
1) Create a database called, for example, nuke:

    mysqladmin create nuke

2) Now fill the databases with the tables in nuke.sql file:

    mysql nuke < nuke.sql

3) In order to use the ultramode.txt news file please be sure to chmod 666.
  This file is used to show news from your site in some old programs and
  frontends and is reserved to future use in PHP-Nuke. For backend use
  backend.php file instead.

4) That's it!... now you need to edit the file "config.php" to set the
database options. Please read carefully the instruction on that file!
After that, point your browser to:

    http://yourdomain.com/admin.php

    We use MySQL as the example and nuke.sql file is in MySQL format
because PHP-Nuke was made using this database server. You can find
many programs out there to convert the database schema from MySQL to
whatever else you want. But this is a task for you.
Avatar billede steffen_f Nybegynder
15. november 2003 - 16:37 #3
Jeg er desværre ikke en haj til engelsk, så den hjælpe mig ikke så meget.
Avatar billede darkwing Nybegynder
15. november 2003 - 16:41 #4
ok, først laver du en database der hedder nuke (på din mysql server)
komandoen er mysqladmin create nuke

så udfylder du felterne med felterne i nuke.sql ved at skrive
mysql nuke < nuke.sql

når du har gjort det så gå til http://yourdomain.com/admin.php så skulle du kunne sætte det hele op der.
Avatar billede darkwing Nybegynder
15. november 2003 - 16:42 #5
det kan forresten være du skal cmodde nogle af dine directories på din ftp server til 666
Avatar billede steffen_f Nybegynder
15. november 2003 - 16:47 #6
undskyld - men jeg skal lige have den uddybet lidt. jeg går ud fra at jeg skal lave databaserne i phpmyadmin. men jeg er altså helt ny så jeg sulle helt også have det efter punkter efter at jeg er inde i phpmyadmin.
Avatar billede spijon Nybegynder
07. december 2005 - 12:46 #7
Sidder med samme problem steffen.. er du kommet videre i det?