Avatar billede web-force.dk Nybegynder
15. november 2003 - 16:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

2 på nettet med en router

Jeg har to computere koblet til en router, og vi har en IP adresse... Men det er kun den ene computer som kan komme online... Den anden kan ikke komme på nettet.. Den siger godt nok at der er forbindelse, men jeg kan ikke komme online... Nogen som kan fortælle mig hvofor... Gerne hurtigt!!
Avatar billede darkwing Nybegynder
15. november 2003 - 16:31 #1
hvilken router?
Har du sat dem begge til at køre mm. automatisk hentning af ip?
Er du sikker på at begge stik du har sat netkablerne i er til rjc-45 ?
Avatar billede darkwing Nybegynder
15. november 2003 - 16:32 #2
Har du switch?
Avatar billede espersen Novice
15. november 2003 - 16:47 #3
hvilken router har du ?

Mærke + model !
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
15. november 2003 - 17:16 #4
Det er en linksys med 4 porte... De er begge sat til at hente aut. ip. Og de er begge sat il rjc-45... Ved ikke om det er opsætningen i den ene computer eller noget... har ingen idé..
Avatar billede akl_gr Nybegynder
15. november 2003 - 17:23 #5
du har vel ikke sat den der ikke kan komme online i uplink-porten på routeren?
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
15. november 2003 - 21:23 #6
Router kan dele ip´er ud men switch kan ikke der skal man have en ekstra ip adr.
Avatar billede espersen Novice
16. november 2003 - 02:10 #7
-> jesper bn : han har en router med indbygget Switch.

hvilke styresystemer har du ?
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
16. november 2003 - 21:13 #8
XP prof.

hvad med dig?