Avatar billede werder123 Nybegynder
15. november 2003 - 15:27 Der er 5 kommentarer

Brænd en DVD

Jeg bruger Nero Burn og vil gerne kopiere en dvd, men når jeg er færdig med at kopiere og nero fortæller mig at jeg skal indsætte et medie tomt DVD+r/rw og indsætter den blanke DVD siger den at "kompileringen er ikke tilladt på en blank cd".

Er der nogen der kender dette problem og løsningen på dette
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
15. november 2003 - 23:40 #1
Jeg kender ikke lige dette problem men du kan jo prøve at bruge clonedvd
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=clonedvd&tg=dl-2001

held og lykke med det.

(jeg har/bruger clonecd og det er bare rigtig godt (har ikke prøvet clonedvd men jeg kunne forestille mig at det er meget godt)og det kan brænde cder med kopi sikring står der ihvert fald)
Avatar billede bleze Nybegynder
16. november 2003 - 23:55 #2
problemet er at du bare har kopieret indholdet af original dvd'en. det kan man ikke. man skal fjerne kryptering.

brug www.dvddecrypter.com programmet til at rippe dvd.  evt brug programmer som:

dvdshrink (gratis)
dvd2one
pinnacle instantcopy (bruger jeg selv - koster ca 300 kr)
dvdcopy95
clonedvd
mm
Med disse programmer kan du fjerne ting fra dvd'en og/ell få den ned på de 4.35 gb som en blank dvd skrive har af plads

www.doom9.net for mere info om disse programmer
Avatar billede tomb3 Nybegynder
08. december 2003 - 19:09 #3
Jeps, Nero kan ikke kopiere kopibeskyttede DVD'er.
Den nemmeste løsning på dette, er at bruge AnyDVD og CloneDVD.
AnyDVD er et lille program der køre i Winows, som automatisk fjerner kopibeskyttelse, ved hjælp af CloneDVD kan du så kopiere DVD'en.

Du finder en god step by step guide her:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=72022

Ved at bruge denne metode, slipper du for at rippe DVD'en, fjerne kopisikring, etc som bleze skriver.
Avatar billede lcf1984 Nybegynder
16. december 2003 - 23:33 #4
Hvis det generelt er problemer, også selvom filmene ikke fylder for meget, så prøv at anskaf dig den nyeste version af nero, f.eks. Nero 6 Ultra eller nyere. Det hjalp mig da jeg sad med noget af det samme problem. Hvis det er fordi at dvd'erne er "for store"(over 4,7GB) så brug, nævnt af bleze, dvdshrink - skide godt program.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
17. december 2003 - 10:57 #5
Det ér fordi DVD'erne er for store, da købefilm er DVD9, og du kun kan brænde DVD5. Brug derfor den guide jeg linker til, helt klart den nemmeste løsning, den er go' óg gratis!