Avatar billede it-pigen Nybegynder
10. januar 2001 - 17:21 Der er 16 kommentarer

Praktikplads som \"webdesigner\"

Er der nogen som kender til nogle firmaer, hvor man måske kunne bruge en praktikant til webdesign. Jeg har et stort kendskab til Flash 5.

Jeg håber at få et par svar.
Avatar billede moenguy Nybegynder
10. januar 2001 - 17:26 #1
Hej
Det jeg gjorde var at søge egter webdesignfirmaer og så finde det der lyder bedst, ringe til dem eller sende en mail!!
pøjpøj med det!!
-moenguy
Avatar billede it-pigen Nybegynder
10. januar 2001 - 17:28 #2
Det har jeg prøvet, men det ikke så nemt enda. Det er åbenbart ikke nok at man er dygtig. Suk... suk...
Avatar billede moenguy Nybegynder
10. januar 2001 - 17:31 #3
giv mig din mail så skal jeg give dig et 50% sikkert sted!
Avatar billede moenguy Nybegynder
10. januar 2001 - 17:31 #4
hvor gammel er du?
Avatar billede parazite Nybegynder
10. januar 2001 - 17:32 #5
Du skal ikke være dygtig - du skal være den bedste! Du skal være den de altid har søgt! Skriv en uopfordret ansøgning, og fremhæv hvor god du er til lortet. Send links med til sider du har lavet, evt. en CD med eksempler. Vis dem, at de ganske enkelt ikke kan undvære dig!

Som moenguy siger, så find dig nogen du kunne tænke dig at arbejde hos, sæt dig ind i virksomheden, og smid dem en ansøgning. Dog ville jeg sende et alm. brev, ikke mail eller ringe. De skal vide, at du mener det seriøst.

- Parazite
Avatar billede zhatten Nybegynder
10. januar 2001 - 17:33 #6
Meget af det de laver vil de ikke have ud til forbrugeren før det er helt færdigt, jeg var så heldig at min Far :) igennem mange numre og omstillinger endelig fandt et firma der godt ville have mig, hvis du ingen kontakter har bliver det nok meget svært.

Jeg håber selv på at komme ud i et IT - Firma her i Uge 9 og 10.

- Zhatten
Avatar billede moenguy Nybegynder
10. januar 2001 - 17:36 #7
parizite ja ok brev er nok bedst
Avatar billede it-pigen Nybegynder
10. januar 2001 - 17:38 #8
Jeg ved ikke rigtig omjeg vil give dig min e-mail, jeg kender dig jo ikke. Jeg er 25 år. Kan du ikke nævne firmaet et andet sted på nettet. Måske på en chat?
Avatar billede parazite Nybegynder
10. januar 2001 - 17:40 #9
it-pigen : Slap lidt af med paranoiaen. Manden tilbyder at hjælpe dig, og hvad kan han gøre med din mail? :o)

Derudover, kan vi se nogle ting du har lavet? Så kan vi vurdere om du er klar til at søge, eller bør lære mere.

- Parazite
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. januar 2001 - 17:46 #10
Hvis du har et stort kendskab til Flash 5, er dygtig til kodning i ActionScript?

/per
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
10. januar 2001 - 17:48 #11
it-pigen>> Held og lykke med din søgning :) husk lige at bruge den korrekte kategori (fri debat), og så husk at du kan sagtens stole på \"Eksperterne\", der udveksles mange E-mail adresser her dagligt !!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. januar 2001 - 17:51 #12
Har du ikke læst at 1/7 del af samtlige webdesign firmaer er ved at gå konkurs, og 20% af samtlige webfirmaer er ved at miste deres egenkapital.
Samtidig er der kun ca. 50 seriøse firmaer på jubii.dk søgestation ud af ca. 1600 firmaer. Så du skal se dig godt for i denne branche.
Seriøs lig med styr på teknik, grafik og har kunder i butikken.
Avatar billede parazite Nybegynder
10. januar 2001 - 17:54 #13
it-pigen : Hmmm... faktisk... smid mig en mail på admin@middleofnowhere.dk, hvor du skriver hvad du kan, samt nogle links til ting du har lavet. Mig og nogle venner er ved at starte noget, hvor vi godt kan bruge nogle freelance flashere. :o)

- Parazite
Avatar billede bitnissen Nybegynder
10. januar 2001 - 18:17 #14
Kan du ikke beskrive hvilke evner du ellers har, hvor lang tid praktikperioden evt. vil forløbe, om det er lønnet eller ulønnet etc og hvad du ellers kan finde på. Det er meget kort det du har skrevet...

Er ganske sikker på at mange arbejdsgivere gerne ville vide det i hvert fald. :)

Held og lykke.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2001 - 21:26 #15
Det kommer selvfølgelig an på hvor du bor og hvor langt du vil tage, men der ligger et super firma i sverige, det hedder Houdini og kan ses her www.houdini.se
Avatar billede hope Nybegynder
12. januar 2001 - 20:19 #16
i hvilket område...www.netjob.dk tager nogle gange imod nogen.....
hope