Avatar billede sbs Nybegynder
10. januar 2001 - 17:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem macos 8.6 og 9.0

Hejsa
Jeg har et problem med at skabe kontakt fra en MacOs 8.6 til MacOs 9.0.
Der er ingen problemer den anden vej, altså fra 9.0 til 8.6. Kan det være rigtigt at man ikke kan skabe kontakt begge veje?

sbs
Avatar billede macintosse Nybegynder
10. januar 2001 - 21:20 #1
har du en hub eller swhits imellem???
Avatar billede egonspock Seniormester
11. januar 2001 - 00:27 #2
Hvordan forbinder du maskinerne? Hvis du bruger AppleTalk burde der ikke være problemer overhovedet. Er brugerne oprettet med samme rettigheder på begge maskiner? Lidt flere detaljer ville hjælpe, ellers må svaret være Nej, det kan ikke være rigtigt!
Avatar billede krusnof Nybegynder
11. januar 2001 - 17:22 #3
IP-adresserne skal være forskellige, hvis du kører med det. Har haft samme problem, men det løste det!
Avatar billede logos Nybegynder
15. januar 2001 - 11:00 #4
Du kan til hver en tid skabe netværksforbindelse mellem dine maskiner:
Sørg for at gå ind det kontrolpanel der hedder
filesharing og slå denne feature til.
Under 8.6 skal du gå ind i det kontrolpanel der hedder user/groups og oprette en bruger med tilhørende password og rettigheder. Under 9.xx er denne feature lagt ind i filesharingpanelet.
Derefter tester du at dine makiner har en korrekt netværksopsætning både for appletalk og TCP/IP (Principielt burde appletalkt være nok). Slutteligt tager du din maskine med OS 8.6 og forbinder dig til OS 9.0 maskinen via vælger.
Hvis du ikke har oprettet en ejer af maskinen og givet maskinen et navn (OS 9 maskinen) vil du heller ikke kunne lave filesharing på den.
Avatar billede sbs Nybegynder
22. januar 2001 - 20:50 #5
Doh... Filsharing var ikke slået til på MacOs 9.0 maskinen. Tak for hjælpen alle. Logos kom med hintet...