15. november 2003 - 13:25 Der er 5 kommentarer

Zoom på mine billeder

Er der nogen der ved, hvordan man zoomer på billeder, jeg lægger ud på min hjemmeside? Altså ment på den måde, at hvis jeg lægger en masse billeder ud på min hjemmeside, skal man kunne klikke på dem, og derved åbnes et nyt vindue hvor billedet er forstørret. Og hvordan gør man sådan, så man i "zoom-vinduet" kan bladre mellem alle de billeder, jeg har lagt ud på siden?
Avatar billede cdc Novice
15. november 2003 - 13:30 #1
du skal lave en mappe med tumbnails, dvs. små billeder, og så smide dem ind på en side som et galleri.
man laver så et link på dem som åbner det store i en html fil hvor du har pile som du kan bruge til at bladre frem og tilbage i dit galleri.
Photoshop har denne funktion integreret hvor den laver hele galleriet for dig.

Ellers kan du lave det med et asp eller php galleri hvor dine billeder ligger i en maååe, og stien i en db, og derfra henter du så dine informationer
Avatar billede moogens Nybegynder
15. november 2003 - 13:31 #2
Der findes et hav af programmer der automatisk laver fotoalbums i html som gør det du efterlyser (hvis du altså ikke selv vil kode det i html, samt lave stort og lille billede i f.eks. photoshop)
Følgende gratis-program er f.eks. anvendeligt. Genererer selv "thumbnails" - en lille version af billedet som man derefter kan klikke på, så det store originale kommer frem.
http://www.fookes.com/ezthumbs/index.php?2.6
Avatar billede skovenborg Nybegynder
15. november 2003 - 14:12 #3
Avatar billede moogens Nybegynder
15. november 2003 - 23:45 #4
Læs også Skovenborgs svar på:
http://www.eksperten.dk/spm/427838
- koden kan bruges på al ting?
Iøvrigt Skovenborg, hvorfor optræder den hvide kant i bunden af popop-billedet?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
16. november 2003 - 00:21 #5
nu har jeg ikke lavet det, men der skal vel bare lidt css til så burde den være fikset :-)