Avatar billede atomic- Nybegynder
15. november 2003 - 12:57 Der er 14 kommentarer

Trådløst net - Virker ikke!

Jeg har invisteret i et trådløst netværk til min anden computer:
Wireless Notebook Network Card http://images.belkin.com/F5D7010/STD1_F5D7010.jpg (billede)
11Mbps Wireless Network
http://www.computingreview.com/Channels/ComputingReview/images/products/Product_131194.jpg (billede)
hedder de to dele. Jeg har installeret driveren på dem begge. Men når jeg vil på internettet viser den bare fejlsiden. Når jeg så prøver at gå ind i programmet som blev installeret med driveren, viser den at Link Quality = 95% - 100% og Signal Strength mellem 20% - 40%.
Men det virker stadig ikke. Jeg forstår det simpelthen ikke. De sagde i forretningen de skulle være så nemt, men jeg har kun haft bøvl med det.
Håber der sidder nogen derude som kan hjælpe mig med problemet!
Avatar billede the_legend Nybegynder
15. november 2003 - 13:01 #1
har også et belkin product og jeg har slet ikke formået at få det til at virke.. Det var så godt nok en stationær pc jeg ikke kunne få til at virke..
Avatar billede anddk Praktikant
15. november 2003 - 13:03 #2
Hvad IP nummer har din Pc ??

Har du kørt guiden internetforbindelse ??
Avatar billede atomic- Nybegynder
15. november 2003 - 13:04 #3

Ja jeg har kørt guiden, men der sker ingen ting...
Avatar billede fido82 Nybegynder
15. november 2003 - 13:10 #4
du kan lige prøve at slå kryptering fra på begge dele. kunne lyde som det.
Avatar billede atomic- Nybegynder
15. november 2003 - 13:10 #5
hvordan gør jeg det?
Avatar billede anddk Praktikant
15. november 2003 - 13:23 #6
Det er dit IP-nummer den er gal med. 169.xxx er fejl ip. Chek din opsætning på netkortet, den skal selv  hente IP og dhcp.

Hvad styrestystem bruger du ?
Avatar billede atomic- Nybegynder
15. november 2003 - 13:35 #7
Jeg bruger XpHome

Den var sat til selv at finde, kan man gøre mere end det?
Avatar billede anddk Praktikant
15. november 2003 - 14:08 #8
Prøv at hente ny IP Prøv start -> indstilinger -> netværks- og opkaldsforbindelse -> dobbelt klik og -> Reparere

Hvad internetforbindelse har du ??
Er du router i accesspointet ??
Har du flere maskiner på ??
Avatar billede atomic- Nybegynder
15. november 2003 - 14:46 #9
Det hjælper ikke. Den siger bare
"Følgende trin i reperation mislykkedes:
Fornyer IP-adressen"

ADSL - 256/128
Ingen ruter mener jeg, har en HUB
2 andre maskiner er koblet på
Avatar billede anddk Praktikant
15. november 2003 - 14:52 #10
Du har sikket kun 2 IPere, så der er ingen til din bærbar. Tror det er problemet. Du burde have købt et accespoint med router.
Avatar billede atomic- Nybegynder
15. november 2003 - 14:54 #11
hvad koster det og hvor køber man det henne?
Avatar billede anddk Praktikant
15. november 2003 - 15:00 #12
Det har alle EDB butikker normalt, men hvad med der hvor du har købt dit accesspoint.

Jeg gav 799 for mit.

Hvis du har en normalt ADSL fra TDC så har du 2 IPere. De bliver "knuttet" til den mac adresse der bruger dem. Efter sluk går der hvis omkring en 1 time inden den blier frigivet. Du kan jo evt. prøve at tage en af de andre fra, vente en times tid og se om det så virkere.
Avatar billede atomic- Nybegynder
15. november 2003 - 15:21 #13
router er sådan en sort boks ikk`? sådan har jeg ikke.
men den der accesspoint har jeg da, misforstod åbentbart hvad du mente!

men prøver det med at hive et stik ud af en af de andre og sætte det ind i den nye, hvis det hjælper!
Avatar billede anddk Praktikant
15. november 2003 - 15:27 #14
routere kan også have andre farver, men det er tit en sort boks. Man kan få accesspoint og router indbyttet i samme kasse.