Avatar billede kama Nybegynder
10. januar 2001 - 16:55 Der er 8 kommentarer og
11 løsninger

Test af side

Der ønskes en gennemgang af www.kama-kaffe.dk
Der skal både læses korrektur og testes for eventuelle tekniske fejl. Alle former for kritik samt gode råd og tips er velkomne.
Avatar billede place Nybegynder
10. januar 2001 - 17:00 #1
Nå man har foldet et af punkterne i siden op, så folder det ikke ind igen hvis man klikker på et menu punkt, som ikke har nogle under punkter.

Ellers rimelig vellyket side, måske lidt meget tekst.
Avatar billede place Nybegynder
10. januar 2001 - 17:04 #2
Det samme gælder inde i webbutikkens menu i højre side.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
10. januar 2001 - 17:09 #3
Fin side.

Farvevalget er godt. Dine gifs har ikke helt den samme farve som baggrunden når jeg ser siden i 800x600, med 16 bit farver. Jeg ved godt at siden ikke er optimeret til 16bit, men alligevel synes jeg at det r lidt træls. Jeg bruger 16 bit, for jeg synes at jeg kan mærke en lille forsinkelse af hastigheden hvis jeg bruger 32 bit uden at jeg rent faktisk kan se forskel, men det kan jeg altså her. God detalje at bønnerne skifter farve på mouseover.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
10. januar 2001 - 17:10 #4
Måske skulle du lave en slags javascript scrollbar, det ser ikke sejt ud at den grå windowsbar er der, når det er inde midt på siden.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
10. januar 2001 - 17:11 #5
Du bør desuden preloade dine billeder. Jeg sidder på 56K og der går lige under et sekund for hvert gifbillede når jeg trykker på en af de menuer der har underpunkter.
Avatar billede prodic Mester
10. januar 2001 - 17:19 #6
hmm i din menu, har du brugt en anden(lysere) farve på baggrunden af dine ikoner end på selve siden. Tjek lige din Hex.koder for begge dele og så dem afstemt efter hinanden.
Det gælder også for selve hovedsiden. Og for den sags skyld hele siden når du bruger billeder.

På dine billedlinks, ville jeg nok anvende en OnFocus for at undgå den stiblede kant i IE, det ser ret kikset ud når man ligefrem kan se at det er er billed-link.

Når du bruger så mange billeder, kan du så ikke optimere dem lidt mere. Mange af dine billeder fylder for meget. >17kb for et enkelt billed kan gøre alle lidt hidsige.

Under artikler kunne du godt bruge samme opsætningen af teksten som du bruger under Tips.
Altså få adskilt dine afsnit lidt. Det er en omgang tør læsning, hvis der ikke er lidt naturlige pauser ind i mellem.

Det var bare lige lidt af de fejl jeg faldt over under den hurtige gennemgang. En nærmere læsning tager jeg på et senere tidspunkt.

Men jeg vil sige, at det virker som et godt og gennemarbejdet stykke tekst du har dig.
Med en masse gode informationer om de herlige drik der kaldes kaffe. Et af mine yndlingsemner.

Men få lige rettet de fejl, jeg har påpeget så ser det nogenlunde fornuftigt ud.

8@13 - indtil videre.
Avatar billede moenguy Nybegynder
10. januar 2001 - 17:20 #7
Lækker side!!! fede farve kombinationer!
Men når man er inde på en side og går tilbage til forside kommer der et hvidt blik det ser ikke så fedt ud! scroll til siden inde på webbutik er ikke så fedt. inde på gave kurve prøv om du kan gøre siden lidt højere for det er syndt at man skal scrolle for så lidt!!(husk intet scroll hvis det ikke er meget vigigt.
Billederne er måske lidt for tunge! siderne er meget tunge!! måske lidt for høje krav til siden mange har ikke så gode skærme og kort

-moenguy
Fed side ellers!
Avatar billede prodic Mester
10. januar 2001 - 17:22 #8
lige lidt mere. Under Webbutik dukker der en ny side frem i højre side. Hvorfor går den ikke væk når man forlader Webbutikken igen? Er det fordi man skal købe noget??? :-)
Avatar billede zhatten Nybegynder
10. januar 2001 - 17:24 #9
Hvis du på forsiden gjorde billederne en smule mindre kan du undgå scrollbaren, (kører 800x600)

indholds siden er meget lille da jeg bruger meget plads til højre.

Design 8@13
Brugervenlighed 9@13
Load 10@13
Indhold 10@13

- Zhatten
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
10. januar 2001 - 17:24 #10
Den ligner ret meget http://www.madeira-wine.dk/, men det behøver jo ikke være en dårligt.

Gode metatags, der er lagt på siden. Hvis der ikke havde været brugt frames, ville i have fået flere sider indekseret i f.eks. AltaVista, og der ville være større sandsynlighed for, at folk ville komme ind på jeres side. Årsag: Der er større chance for, at I kommer øverst i søgeresultatet, når der er flere sider med sætninger, der kan matche brugerens indtastning helt eksakt.

Men der er selvfølgelig også andre måder at få hits på siden på end via de store søgemaskiner.

Lad http://www.kama-kaffe.dk/pages/omkama.php3 være indlæst på forsiden istedet for den slogan-agtige \"kom kvalitet i koppen\" på http://www.kama-kaffe.dk/pages/forside.php3. Så får folk indhold med det samme, og jeres side virker mere seriøs.

Pænt layout, god læsbarhed. Ros til jer.

Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
10. januar 2001 - 17:34 #11
\"være en dårligt\" -> \"være en dårlig ting\".
Avatar billede repsac Nybegynder
10. januar 2001 - 17:36 #12
\"Råd & Tips\" lydder bedre som \"Tips & Tricks\" ... ?
I 600x800 er menu\'en så stor så den kræver scrolling ... det er der ikke når der klikkes \"Råd & Tips\" (scrolling) ...
Der er en del kommafejl i forhold til \"Det ny komma\".
Kaffe-/thetips er i ét ord ... ikke Kaffe Tips ...
Din scrollbar kan evt. bare ændres i farverne ...
  - kan ændres med:
body {
    scrollbar-face-color: #333333;
    scrollbar-shadow-color: #000000;
    scrollbar-highlight-color: #666666;
    scrollbar-3dlight-color: #333333;
    scrollbar-darkshadow-color: #000000;
    scrollbar-track-color: #666666;
    scrollbar-arrow-color: #21639C;
    }

Ellers nogle gode sider med en god og læselig tekst. Jeg kan dog ikke forstå hvorfor du bruger frames ny når du skriver i php der jo er ideelt til at undgå frames ... anyway: 10@13
Avatar billede bitnissen Nybegynder
10. januar 2001 - 18:45 #13
Lidt konstruktiv kritik...

det faderi fra frame til frame... få dem til at fade ordentligt ud... de stopper brat.

Lav om så sitet er i tables...

Fjern det med \"sitet er optimeret til bla bla\".. det virker så uprofessionelt...

Marker tydeligere at det er underpunkter man har med at gøre (gå ud fra at brugeren af siden ikke forstår så meget :)

Fjern \"sidst opdateret\" -virker også lidt uprofessionelt.

Og til sidst.. internettet er ikke stedet hvor brugere læser tonsvis af tekst igennem - de skal kun have store tekstmængder, hvis de specifikt beder om det. Så prøv at begræns det.

Husk nu at det kun er ment som konstruktiv kritik, og ikke kritik bare for at hagle ned :)
Generelt en ok side - men med ovenstående som de første ting jeg kom i tanker om da jeg så den.

Mvh

Avatar billede bitnissen Nybegynder
10. januar 2001 - 18:46 #14
Lige en ting mere - ikke alle billederne har den rigtige baggrundsfarve. Altså samme baggrundsfarve, som selve siden. Lav dem enten transparante, eller sørg for at ramme den rigtige farve.

Mvh.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2001 - 21:12 #15
Det er en meget flot side, med et meget pænt design.

Menuen.: Når man vælger et punkt i menuen og den folder sig ud, så passer baggrunds farverne ikke helt sammen.

Siden består meget af billeder, i dette tilfælde gør det dog ikke noget da siden loader hurtigt og pænt.

Ellers er det en flot side og såvidt jeg har testet så virker alle menupunkterne osv.
Avatar billede motu Nybegynder
10. januar 2001 - 22:02 #16
ok, jeg kigger ikke på hvad de andre har skrevet ;)..

menuen kommer for langt oppe ..smid et logo ind til at få menuen lidt mere ned.(venstre side)

undermenuen(erne) skal nok være en anden font, eller en anden mørkere farve, det bliver lidt uoverskueligt.

Ellers flot side, meget professionelt lavet. Og dog .. der er en nuance forskel på dine menuknapper, det kan godt fikses.

skift fonten til tahoma eller anden.

9@13

Avatar billede motu Nybegynder
10. januar 2001 - 22:05 #17
Kama Kaffe tilbyder nu online betaling med dankort i vores Webbutik .

Nogen grund til at Webbutik staves med stort ?. Bare lige en hurtig .. ;)

Avatar billede a-torsten Nybegynder
11. januar 2001 - 00:02 #18
ja... jeg har nu ikke meget kritik til den her side.....

jeg sys den er smadder flot.....

Dog er der en ting der irritere mig, og det er
http://www.kama-kaffe.dk/pages/images/blomst1.gif
som ligger sådan spredt rundt omkring..... Er vi ike ved at være ovre julen..???

Jeg sys oxo at indkøbskurven når man bestiller skulle rykkes mere mod venstre, således dem kommer hen under punket  \"tilføj\".....

Ellers en side i meget høj kvalitet

Navigation : 10
Design/Farver: 10
Hurtighed: 10
Overskuelighed: 9

Overall : *10*

Keep Up the good work....

-Anders
Avatar billede kama Nybegynder
11. januar 2001 - 13:09 #19
Tak for alle de gode svar. Jeg arbejder i øjeblikket på en ny menu med nye billeder, som nok er det vigtigste at få rettet.

>>a-torsten: Det er en kaffeblomst!