Avatar billede jbrink Nybegynder
15. november 2003 - 00:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk menu (javascript) vises ikke i frame

Jeg er webmaster på min søns børnehaves hjemmeside.
Har leget lidt med en dynamisk menu på basis af et javascript fra http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/hvmenu/
Min side http://www.lindberg-brink.dk/kgny (testside) er opbygget med 3 lodrette frames, i den midterste er der så 3 vandrette frames.
I den midterste af de vandrette har jeg så selve indholdet.
Dette lavet i en tabel, med en kolonne til venstre der skal indeholde menuen.
Den virker fint på forsiden, men jeg har prøvet at lave en underside.
Under menupunktet "Information" og "Her bor vi" kommer siden fint frem, bortset lige fra selve menuen.
Går jeg direkte ind på undersiden via:
http://www.lindberg-brink.dk/kgny/herborvi.asp
kommer menuen fint frem.

Er der nogen der har en løsning på det???
Avatar billede Kengun Praktikant
15. november 2003 - 01:13 #1
jeg legger også merke til at menyen forsvinner hvis jeg klikker på et link og så klikker på [Back] (tilbake) knappen i min browser. Jeg synes at java menyer er noget bøvl at få til at fungere, men det er jo en smagssag.
Avatar billede googolplex Novice
15. november 2003 - 01:42 #2
Kender ikke lige den menu, men prøv 'www.milonic.com' - den virker med frames. Desuden er det den bedste javascript menu der eksisterer :)

Ps. Ellers så drop dine frames, så er du ude over det problem ;)
Avatar billede jbrink Nybegynder
16. november 2003 - 14:33 #3
Hej googolplex,
Vedr. milonic.com - ser rigtig godt ud, men den gratis version indeholder link til milonic, og det ønsker jeg ikke. Og betale for det... smil... det har børnehaven ikke råd.
Så du får pointene for at få mig til at droppe frames.
Har været på vej til det flere gange, men denne gang lykkededes det vha. lidt '#include file', så jeg ikke skal lave hver enkelt side fra bunden.
Avatar billede jbrink Nybegynder
16. november 2003 - 14:35 #4
Hvis du vil se resultatet, så kan du jo gå ind på
http://www.lindberg-brink.dk/kgny/
og klikke på 'Information' og 'Her bor vi'
Det er det eneste underpunkt jeg har færdig, resten vil jeg så gå i gang med...
Avatar billede googolplex Novice
16. november 2003 - 14:36 #5
Den gratis version indeholder da ikke et link, det har jeg fået dem til at fjerne for en måned siden, jeg har lige implementeret den nyeste version og der er intet gratis link...

Hvor ser du det link ?

Men POSITIVT at du dropper frames, de er jo direkte ødelæggende for nettets struktur !!!

Takker for point :)
Avatar billede jbrink Nybegynder
16. november 2003 - 14:40 #6
Forstår jeg ikke, de skriver på forsiden, at:
Please note that the free downloads will include a link to Milonic as the second item on every main menu.
Jeg her ikke prøvet, men lyder lidt for synligt til mig...
Avatar billede googolplex Novice
16. november 2003 - 14:46 #7
Ja ja, men det er da bare fordi de har glemt at rette det på forsiden, prøv at opret dig som bruger og gå til download ;)

Der står:

'Please note: Your free license will enable you to download the full version of the menu WITHOUT the link to Milonic.

Please ensure that you do link back to Milonic from your website, it is very important for Milonic that you include a text link on as many pages as you can. This helps us get a better position on search engines and ultimately helps us provide a better level of service and keeps the menu free.'

Du laver bare et diskret link et sted, det synes jeg er til at leve med :)