Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 23:35 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Spanish Guitar

Jeg søger en "tab" til en melodi der spilles på klassisk guitar. Stykket hedder Spasnish Guitar.

Det er en melodi med klaver og guitar(der er altså ingen tekst)

- jeg ved ikke hvem der har lavet det .... men på min søgen har jeg fundet et toni braxton- og et santana nummer af samme navn..... og de kan begge udelukkes.
Hvis nogen er interesseret i et lydklip så sender jeg det gerne over MSN.

Spm:

Hvem har lavet stykket/hvem spiller? (giver 20 point)

Hvor kan jeg finde en tab? (40 point)
Avatar billede bothomsen Nybegynder
14. november 2003 - 23:44 #1
hvad er en "tab" ???
Avatar billede connie Nybegynder
14. november 2003 - 23:48 #2
Avatar billede bothomsen Nybegynder
14. november 2003 - 23:50 #3
thin lizzy har også lavet et nummer der hedder det,,, det samme har "gypsy kings"
Avatar billede connie Nybegynder
14. november 2003 - 23:52 #4
Ellers kør denne søgning:
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22Spanish+Guitar%22+%2Btabs&meta=
Der er masser at vælge imellem.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. november 2003 - 00:04 #5
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. november 2003 - 00:07 #6
While on the subject, the Spanish impressionist composers Isaac Albeniz (1860-1909) and Enrique Granados (1867-1916) left their mark on the period with a body of work that included works for solo piano and guitar.

Link til info: http://www.geocities.com/lampmuz/impress.html

/per
Avatar billede connie Nybegynder
15. november 2003 - 00:18 #7
bothomsen > "Tabs" som der her spørges efter, er akkorder som beskrives bogstavsmæssigt i musikverdenen som f.eks, Am C, D, E, G, H7 osv. osv. osv.

Forstår man dette kan man spille alverdens musik på f.eks. en guitar ud fra disse "tabs".
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2003 - 00:55 #8
kan udelukke gary more, men "tabs"-siderne du fandt kendte jeg ikke (så de bliver tilføjet til fortrukne) ... har ikke set på de andre forslag men det vil jeg gøre i morgen...
Avatar billede mranders Nybegynder
15. november 2003 - 12:48 #9
connie > Med tab (yabulatur) menes der ikke akkorder skrevet på følgende måde (behøves ikke være akkorder)

Bare noget jeg hurtigt skrev, så det her lyder ikke nødvendigvis godt
Avatar billede mranders Nybegynder
15. november 2003 - 12:48 #10
yabulatur = tabulatur
Avatar billede exp Juniormester
15. november 2003 - 14:07 #11
sting har også lavet et nummer der hedder spanish guitar
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2003 - 14:08 #12
Ja ! - Det er sting ! - tror jeg - den lyder Sting - agtig

kan du finde "tabs" på stings version?
Avatar billede exp Juniormester
15. november 2003 - 14:28 #13
Ved ca. lige så meget om guitar tabs, som kvinder er logiske at forstå...

Men måske de er her et sted:
http://www.google.com/search?&q=sting%20spanish%20guitar%20tab
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2003 - 19:23 #14
TJAA DER ER IKKE RIGTIG NOGET AT HENTE I DET LINK MED "EXP" HAR SIKRET SIG 20 POINT. For nu er jeg sikker på at det er Sting version
Avatar billede exp Juniormester
15. november 2003 - 22:48 #15
Så smider jeg lige et svar c",)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2004 - 13:28 #16
Jeg lukker spm.
giver exp 20 point
og tager selv resten da der ikke kune findes en tab.