Avatar billede latino_boy Nybegynder
14. november 2003 - 16:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CPU køler

Hej Allesammen... jeg har brug for en ny køler jeg ved bare ikke hvadfor en jeg skal købe.. Jeg har AMD socket A bundkort. Jeg har en AMD Atlon 1333 Mhz.. jeg søger en støjsvag køler som samtidig køler godt ned..

Hilsen Alex...
Avatar billede benjams69 Nybegynder
14. november 2003 - 16:17 #1
http://www.edbpriser.dk/hardware/koelere.asp
Dér kan du finde en der passer dig :D
Thermaltake laver nogle dejlige støjsvage køler...
Avatar billede espersen Novice
14. november 2003 - 16:21 #2
hvad har du siddende i forvejen ??

Jeg tænker på både selve blæseren og køleprofilen ?
Avatar billede latino_boy Nybegynder
14. november 2003 - 16:35 #3
Jeg ved ikke hvad køler jeg har i men den larmer temmelig meget. min com er ca. 70 grader varm nogle gange om på 93. har lige renset den for støv..
kan det passe der er et mærke der hedder iceberg det står der på den..

Hilsen Alex..
Avatar billede wickedd Juniormester
14. november 2003 - 16:39 #4
Jeg har selv lige investeret i denn køler: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637922
Top nice endda
Avatar billede espersen Novice
14. november 2003 - 16:45 #5
ja Det er fra firmaet Vantec fx:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724617930
(men det er ikke sikkert den ligner (du ved vel ikke hvilken model du har?)

Varmeprobemet kan have en række årsager (evt. sammenfaldende!- især ved OC)
- Dårlig køleprofil (ikke lavet af godt varmeledende materiale)
- For lille/ In-effektiv blæser
- For lille luftgennemstrømning i kabinettet !
- Andre varmekilder uden/mangelfuld køling (især strømforsyning)

Så derfor mener jeg at du bliver nødt til at se på sagen i en helhed fremfor kun omkring din CPU.

Giv lige lidt flere detaljer omkring hvordan de bliver kølet...
Avatar billede espersen Novice
14. november 2003 - 16:49 #6
lol.... tror at det en køler til grafikkort jeg gav dig et link  til...

ser nok snarere sådan ud:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724617904
Avatar billede espersen Novice
15. november 2003 - 16:31 #7
vantec plejer at lave gode køleprofiler, hvorfor du måske kan nøjes med en bedre blæser til CPU'en samt en bedre luftudskiftning i kabinettet.

Men men meld lige tilbage med hvad du har af blæser osv. i forvejen!
Avatar billede espersen Novice
17. november 2003 - 17:54 #8
hvad har du fundet ud af ????
Avatar billede espersen Novice
17. november 2003 - 19:25 #9
det er god tone at beskrive løsningen her på Eksperten, så andre med evt. samme problem kan blive inspireret.