Avatar billede massg Nybegynder
14. november 2003 - 14:08 Der er 2 kommentarer

PDA Mc 218 - Internetforbindelse via IR

Hej,

Jeg har en Ericsson Mc218 der virker utrolig godt! Men jeg har stadig et lille problem med den:

Jeg vil meget gerne online med den, (på internettet), og det er jeg da også kommet via den inferøde forbindelse på min mobil. Men for det første er det meget langsomt ... og for det andet er det meget dyrt ;).
Jeg sidder tit i gym timen ved siden af en med bærbar computer, som har inferød port. - Nu kommer problemet:
Hvordan (eller kan man) forbinde Mc 218'eren med PC'en, så jeg kan komme på internettet via den bærbare computer? - Og hvordan skal opsætningen i så fald være? - (Dette skal selvfølgelig over den inferøde port)...

Hvis dette ikke er muligt, vil jeg gerne forsøge det samme, bare over serial porten (kabel til pc).

På forhånd mange tak! ;)

Vh massg ;)
Avatar billede iverjakobsen Nybegynder
25. november 2003 - 21:41 #1
Det tror jeg desværre ikke er muligt. Du kan jo ikke bare installere nye modem-drivere på MC218, så du kan kun bruge de ting der fungerer som et IR Standard-modem, hvilket i dette tilfælde må begrænse sig til mobiltelefoner med IRDA som kan snakke sammen med MC218. Jeg har prøvet det med Ericsson R320s, og det fungerede fint, men det er jo til mobil opkaldspris. Den har også et CompactFlash slot, så hvis du kan få et modem proppet derind kan det måske lykkes for dig - tror bare ikke det findes, og så skal du også bruge en telefonlinje.

Mvh.
Avatar billede massg Nybegynder
26. november 2003 - 18:13 #2
Nej jeg er også ved at blive overbevist om, at det ikke kan lade sig gøre... Jeg har imellemtiden fundet ud af hvordan man kan gøre det, over seriel-kalbelt, så det må jeg nok nøjes med ind til videre.
Jeg tror heller ikke, som du også gør, at man laver et trådløst netværks-kort til mc218...
Men så kom det på plads

tak for svaret ;)
Vh massg