Avatar billede bittersport Nybegynder
14. november 2003 - 12:35 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Catalyst og directx 9.0b på bærbar pc??

Hey der,

Sidder med min dejlige compaq laptop, en Presario 2166EA. Der sidder et ATI graf. kort deri, som jeg yderst gerne vil smide catalyst 3.9 på. Har fået at vide, og læst rundt om at det nemt kan lade sig gøre.

Jeg skulle bare modde dem med programmet "Dhmodtool1.2" fra driverheaven.

Well som sagt, så gjort. Men når jeg så prøver at installere den kommer den særeste besked frem:

"Installationsprogrammet kunne ikke finde komponenter, der kan være installeret i den aktuelle hardware - eller softwarekonfig. Kontroller venligst, at du har den nødvendige hardware eller software".

Den fatter jeg ikke, idet jeg for nogen tid siden har haft installeret catalyst på netop den her puter....annyone...HELP....!!

Det andet problem er at jeg åbenbart ikke kan installere directx 3.9 herpå, men det har jeg fået at vide ikke burde være et problem, så det fatter jeg heller ikke.

Så hjælp her, ville være meget kraftigt ønsket. For jeg skal nemlig ud og rejse lidt, og vil sq have Call of Duty med mig...:D

På forhånd tak

Mvh
Rasmus/BitterSport
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 12:37 #1
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

Prøv at hente den herfra...altså directX 9.0

Husk og at hente alle updates til win
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 12:38 #2
http://www.tweakup.dk/HTML/download/ati.php

catalyst 9 kender jeg ikke men prøv at hente den nyeste herfra
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 12:39 #3
3.9 er også på sidste link
Avatar billede bittersport Nybegynder
14. november 2003 - 12:49 #4
Der skulle have stået Directx 9.0b og catalyst 3.9

Problemet er jo ikke at hente det. Problemet er at installere det, det er der jeg får den kryptiske fejlmeddelelse.
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 12:49 #5
hvad hedder fejlen
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 12:50 #6
har du alle updates fra windows?
Avatar billede bittersport Nybegynder
14. november 2003 - 12:53 #7
Den står midt i mit indlæg, men kan da lige skrive den igen..;)

"Installationsprogrammet kunne ikke finde komponenter, der kan være installeret i den aktuelle hardware - eller softwarekonfig. Kontroller venligst, at du har den nødvendige hardware eller software".
Avatar billede bittersport Nybegynder
14. november 2003 - 12:54 #8
Og jeps, min xp er fuldt updated inde fra M$
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 12:54 #9
Er vist blind sorry :-)

Prøv lige at hente de updates jeg snakker om og vend tilbage
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 12:55 #10
OK dem har du :-)

Prøv at slette alt du har på kortet og genstart
Avatar billede bittersport Nybegynder
14. november 2003 - 13:03 #11
Det er også forsøgt..... får den samme fejl hele tiden, og det piner mig fælt. Især fordi jeg flere steder har fået a ide at jeg med det prog fra DriverHeaven nemt skulle kunne gøre det.

Men nu har jeg mailet Pudje direkte, og håber lidt at han kan hjælpe. Med ideer herinde fra modtages stadig med mys mys pote.
Avatar billede bittersport Nybegynder
14. november 2003 - 13:06 #12
Lige et bete p.s. Jeg smutter ud af døren nu, og kommer først tilbage på den anden side af aftensmaden. Så hvis jeg ikke svare før der, er det ikke for at være uhøflig.

Men lad endelig ideerne strømme ind...:D
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
14. november 2003 - 14:59 #13
Har du prøvet at installere driveren manuelt?
Ellers kan du prøve MobileMod (www.rage3d.com) i stedet eller du kan hente Omegas drivere (www.omegacorner.com) som er modded til mobility kortene.
Hvilket grafikkort er det der sidder i?
Avatar billede bittersport Nybegynder
14. november 2003 - 18:06 #14
Det er et IPG 340M der sidder deri.

Har haft Omegas drivere installeret, dog uden jeg var specielt imponeret. Idet den jeg kørte med var catalyst 3.7

Fik dog directx 9.0b til at fungere, nu mangler jeg kun catalyst 3.9.....bum bum.
Avatar billede bittersport Nybegynder
14. november 2003 - 18:09 #15
Men hov...kan se at omega har smidt XP drivere ud bygget på catalyst 3.9

Det vil jeg lige prøve, hvis det fungere, er mit prob vel løst...:D
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 18:14 #16
Mon ikke ja
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
14. november 2003 - 19:29 #17
Jeg kører selv med Omegas Cat3.9, men det er så på min stationære og de virker ganske glimragende...
Avatar billede bittersport Nybegynder
14. november 2003 - 22:41 #18
Well nu har jeg så prøvet at install Omegas cat. 3.9, men når det er pakket ud, og jeg skal igang med at install det, får jeg at vide den ikke kan finde en INF fil......øhhhh?

Så ævler den noget om at jeg skal forsøge at installere en standard VGA driver, og så prøve at installere den omega ting igen.

Hvad fanden er det lige jeg skal gøre??
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
15. november 2003 - 17:27 #19
Prøv at installere driveren manuelt, altså via Enhedshåndtering
Avatar billede bittersport Nybegynder
15. november 2003 - 18:42 #20
Oki.... øhhh... Nu er jeg ikke nogen Einstein hvad computere angår. Der skulle vel ikke være mulighed for ar du lige kort at skrive ned hvordan jeg gør det??
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
16. november 2003 - 00:23 #21
Kontrolpanel -> Enhedshåndtering -> Dobbeltklik på grafikkortet -> Vælg opdater driver -> "Installere fra en liste..." -> "Søg ikke. Jeg vælger..." -> "Har diskette" ->
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
16. november 2003 - 00:27 #22
Jeg fortsætter lige...
"Gennemse" -> find frem til der hvor du har installeret/ udpakket driveren. Fx c:\Programmer\Radeon Omega Drivers v2.4.96b\2KXP_INF
-> Åbn -> OK -> og vælg så dit kort på den liste der kommer frem.
Så skulle den være i vinkel...
Avatar billede ird Praktikant
18. november 2003 - 19:38 #23
Fik du svar nok??
Avatar billede bittersport Nybegynder
18. november 2003 - 22:53 #24
Hov....havde jeg sq glemt alt om. Er nemlig never hjemme for tiden. Men ja det med at installere den manuelt var lige det der skulle til. Så nu spiller den bare derud af!!

Så jeg fordeler de 200 point mellem ird og zulu_dk

Tak for hjælpen gutter!!
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
18. november 2003 - 23:00 #25
Det var så lidt...
Avatar billede ird Praktikant
19. november 2003 - 08:50 #26
Any time