Avatar billede domain Nybegynder
14. november 2003 - 09:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Støj med nero

hejsa

jeg har lige fået en Plextor PX-W4824TA. brænderen er brugt men der var ikke problemer hos sælgeren.det blev tjekket. jeg bruger nero 6.0.0.23, altså den nyeste af nero.
mit problem er at der er meget støj på de audio cd'er jeg har lavet. Der er ikke støj på det oprindelige lyd.

Er der nogle der ved hvordan jeg kommer af med det støj??

på forhånd tak
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 09:29 #1
der er flere støjfiltre i Nero..O)
Avatar billede chalde Seniormester
14. november 2003 - 09:31 #2
Hvordan støj? Susen eller skratten?
Hvilke cdr bruger du?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 09:39 #3
citat fra hjæl-->  Du kan nu få tilføjet en række lydeffekter til dit lydspor. Du kan for eksempel vælge fade ind/fade ud effekter, af-klik, af-sus eller et stereo-udvidelsesfilter

Hvor kan jeg finde disse funktioner?

Ved at dobbeltklikke på et lydspor, åbnes Lydsporinfo vinduet. Vælg egenskabssiden Filter.
Avatar billede domain Nybegynder
14. november 2003 - 10:04 #4
det er skratten. jeg vil bare ikke mene at jeg skal bruge støj filter når de orginale ikke har støj.
Avatar billede chalde Seniormester
14. november 2003 - 10:13 #5
Hvilke medier bruger du? Og hvilken hastighed brænder du med?
Nogle (specielt fuji) kan ikke anbefales at bruge til musik, da der vil være støj og skratten, og de sidste numre vil sjældent være til at høre.

Så prøv at sætte hastigheden ned, og prøv andre medier.
Avatar billede domain Nybegynder
14. november 2003 - 12:34 #6
jeg bruger platinum cd'er (mener jeg de hedder) jeg har sat den til at brænde med 48x speed men til sidst kommer den frem og fortæller at den kun har brændt med 16x speed
Avatar billede chalde Seniormester
14. november 2003 - 12:59 #7
Jeg har samme brænder. Grunden til at den falder i hastighed, er powerrec funktionen. Den nedsætter bænderhastigheden til det den mener cden kan tåle.
Men prøv at starte med at brænde ved en lavere hastighed, da det kan være at powerrec´en sætter ind for sent.
(Mr.)Platinum cder har jeg aldig haft problemer med ang. musik.
Avatar billede domain Nybegynder
14. november 2003 - 13:43 #8
der er sket nogle problemer med de point jeg skal gi. så mit spørgsmål forsætter i http://www.eksperten.dk/spm/427368