Avatar billede gurumaster Nybegynder
13. november 2003 - 23:42 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Wireless Lan PC Card

Pænt godaften
Jeg har idag købt og installeret et trådløst Skyacer PC card i min bærbare. Men kan simpelthen ikke få det til at funke.
Softwaren er installeret korrekt efter vejledningen.
Når alt er installeret dukker der et nyt ikon op. Det er så meningen at men ved at åbne det skulle kunne konfigurer kortet, men når jeg dobbeltklikker på det sker der ikke andet end at det siger "pling", men programmet starter ikke.
På selve kortet sidder der to led.
Power led'en lyser.
og den anden som skulle fortælle om der er signal blinker.
Da jeg installerede fortalte den at driveren ikke havde passed windows logo compatibility, men i vejledningen står der at dette bare skal ignoreres.
Håber meget på hjælp
Avatar billede benjams69 Nybegynder
13. november 2003 - 23:46 #1
hvilken version af windows kører du?
Jeg har selv haft noget a la det samme problem. Her viste det sig at det var en af M$ "updates" der deaktiverede driveren...
XP her forresten...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. november 2003 - 23:52 #2
skriv hvad kortet hedder..O)
Avatar billede benjams69 Nybegynder
13. november 2003 - 23:56 #3
CNet
Avatar billede gurumaster Nybegynder
13. november 2003 - 23:59 #4
Det er et TopCom Sky@cer PC Card 3044
og OS= XP
Forøvrigt har jeg været inde på deres hjemmeside for at se om der skulle være en nyere driver, men det er ikke tilfældet.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
14. november 2003 - 00:01 #5
Jeg kan lige tilføje at jeg geninstallerede XP home komplet inden jeg installerede kortet. Det virkede ikke. Så hentede jeg XP service pack 1, men det hjalp desværre heller ikke.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 00:19 #6
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 00:20 #7
håber den virker..
Avatar billede gurumaster Nybegynder
14. november 2003 - 00:21 #8
bartfreak > Der har jeg været og det er den nyeste driver dom er leveret med kortet.....desværre, men ellers tak.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 00:23 #9
hvilken driver så...der er vel ikke lavet andre.??
Avatar billede gurumaster Nybegynder
14. november 2003 - 00:25 #10
Det er den nyeste driver vers. 3.0.0.1 som jeg har installeret.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 00:28 #11
så må du prøve 3.0
og er den 3.0.01. ikke en opdate på 3.0...??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 00:31 #12
el..-> 2.0.25.0
bare det virker..O)
Avatar billede gurumaster Nybegynder
14. november 2003 - 00:32 #13
Jo, 3.0.0.1 er en opdatering af 3.0 så jeg forstår ikke rigtigt
hvor Du vil hen....Det må vel være den nyeste driver version man skal bruge ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 00:36 #14
prøv..!!
fordi det er software til driveren der bliver opdatet
Avatar billede gurumaster Nybegynder
14. november 2003 - 00:37 #15
Okey jeg prøver...
Men hvad kan det ellers skyldes hvis det ikke er driveren ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 00:39 #16
at det feks. er slået fra i bios..O)
Avatar billede gurumaster Nybegynder
14. november 2003 - 00:42 #17
Det er det ikke.
Der er også lys i powerlampen på kortet.
Porten fungerer desuden fint med et firewirekort.
Nå men jeg prøver det med driverne og vender tilbage...
foreøbig tak for deltagelsen.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 00:48 #18
10/4..O)
check for andre drivere til dit bundkort, det kunne være du fandt noget der hjalp.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 23:17 #19
husk at lukke..O)
Avatar billede gurumaster Nybegynder
15. november 2003 - 10:13 #20
bartfreak > Tag det dog lige roligt... jeg lukker sgu ikke spørgsmålet endnu, har endnu ikke fået et svar jeg kunne bruge, så slap dog lidt af...!
Avatar billede gf Nybegynder
15. november 2003 - 11:42 #21
Hej

Hvis du kigger ude på taskbaren/ved siden af uret. er der så ikke et ikon, der indikerer styrken af dit signal?

Hvis der er så prøv at dobbelt klippe på det.

Mvh Glenn
Avatar billede gurumaster Nybegynder
15. november 2003 - 11:50 #22
gf> Ja det er der. Når man dobbelt klikker på den popper der et vindue frem, hvor der bl.a. opdater. Når jeg vælger den sker der ikke spor.
Bjælkerne i taskbaren er er "utydelige" ingen signal.
Det som er mærkeligt er, at det program som installeres sammen med kortet, ikke kan åbnes, dår jeg dobbeltklikker siger den bare "pling" og intet sker.
Kan det være at det program ikke kan åbnes fordi der intet signal er, eller burde man ikke kunne åbne det, og så derindefra konfigurer det trådløse. Eller tager jeg helt fejl. Vejledningen fortæller intet om dette!
Avatar billede gf Nybegynder
15. november 2003 - 11:57 #23
Det program du dobbeltklikker på gør ikke andet end, at lægge det ikon ud på taskbaren. Og så slevfølgelige en massenman ikke kan se. :)'

Har du mulighed for at ændre SSID når du dobbeltklikker på ikonet?

Mvh Glenn
Avatar billede gf Nybegynder
15. november 2003 - 12:01 #24
Glemte lige at sige, at al konfiguration af kortet foregår gennem dobbeltklik på ikonet i taskbare. herunder SSID, WEP, WPA kryptering mm.

Så hvis du ikke kan dette skal du prøve fjerne softwaren og geninstalere.

Mvh Glenn
Avatar billede gf Nybegynder
15. november 2003 - 18:52 #25
Hej igen

Finder du ud af noget?

Mvh Glenn
Avatar billede gurumaster Nybegynder
18. november 2003 - 05:25 #26
Problemmet er løst..!
Det viste sig at kortet var defekt.
Det er nu blevet ombyttet og den nye virker perfekt.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
19. november 2003 - 05:44 #27
Afslutter...