Avatar billede mjanum Nybegynder
10. januar 2001 - 13:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Samme profil for flere brugere

Jeg har en win2000 Pro, hvor jeg skifter mellem at logge på flere forskellige domæner. Jeg vil dog gerne have at skrivebord, gemte passwords, bookmarks etc. bliver bibeholdt, selvom jeg bruger et andet brugerid / lan til at logge på maskinen, kan dette lade sig gøre og hvordan ??
Avatar billede kgj05 Nybegynder
10. januar 2001 - 14:27 #1
Bruger du NT4 domæner eller Microsoft AD. Hvordan er din maskine tilmeldt domænet ?
Avatar billede kgj05 Nybegynder
10. januar 2001 - 14:39 #2
Det kan ikke lade sig gøre i et NT4 domain. I Microsoft AD kan man blot flytte profilen, men det kræver at man bruger AD (Active Directory Domain)
Avatar billede mjanum Nybegynder
10. januar 2001 - 15:14 #3
Det ene sted logger jeg på NT4 domæne og ellers er det Win2000 AD domæner
Avatar billede svein Nybegynder
10. januar 2001 - 15:38 #4
Du har to muligheder:
a) Enten at køre med \"roaming profile\" (hvor din profil ligger på en server) eller
b) lokal profil (hvor din profil ligger lokalt på din maskine)

a)roaming profile skal så konfigureres for dine konti at pege det samme sted
b)Ingen romaing profile men din profil ligger lokalt og det er lige meget hvad for et domain du logger på!
Det er noget afhængig af hvad dine Domains er sat op til!
Avatar billede mjanum Nybegynder
13. januar 2001 - 16:44 #5
Jeg vil gerne kunne køre efter din B), men hvordan håndterer jeg at jeg har samme skrivebord, passwords etc. På flere af domænerne har jeg administrator rettigheder, men jeg er ikke helt med på hvordan det føres ud i livet :-)
Avatar billede svein Nybegynder
16. januar 2001 - 11:24 #6
Det er realtivt simpelt, hvis din(e) domain administrator(er) er enig!
De skal gå i Egenskaber på din konto og i Profile fjærne sti hen til profilbiblioteket! Så vil du altid logge på med en profil som er lagret lokalt på din maskine!
Avatar billede kgj05 Nybegynder
05. februar 2001 - 20:27 #7
Fandt du en løsning !!!
Avatar billede mjanum Nybegynder
07. februar 2001 - 09:46 #8
Nej jeg lever uden....................men svain får pointene for den mest udførlige vbesvarelse :-)