Avatar billede boba_dk Nybegynder
13. november 2003 - 19:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spil igennem LAN virker ikke!

Hej Eksperter,

Min PC vil ikke starte eller hoste LAN-spil.

Jeg har prøvet adskillige spil, men igen af dem virker, de kommer allesammen med fejl som viser at netværket ikke findes.

Maskinen kan godt komme på internettet, samt se og hente filer fra andre maskiner på lokalnetværket.

Det er KUN i spil der ikke kan findes noget nætværk på maskinen, det er ligesom at den slet ikke kan se min netkort når jeg vil hoste/joine LAN-spil.

Jeg bruger XP Pro.

Alle maskinerne bruger samme subnet (255.255.255.0) og har hvert deres lokale IP, 192.168.1.2 - 192.168.1.3 - 192.168.1.4

De er alle tilsluttet en switch som er forbundet med min router (gateway).

Håber at overstående info er nok.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. november 2003 - 19:32 #1
du kan teste det med directx
skriv dxdiag i kør.
Avatar billede kenp Novice
13. november 2003 - 19:45 #2
er du sikker på at dine netværksspil bruger tcp ? det kunne jo være at du skulle indstsallere IPX på dine computere for at at kunne bruge dem.
Avatar billede boba_dk Nybegynder
13. november 2003 - 19:47 #3
fra dx diag:

The registry information for the service provider 'DirectPlay8 Modem Service Provider' is missing or damaged.
The registry information for the service provider 'DirectPlay8 Serial Service Provider' is missing or damaged.
The registry information for the service provider 'DirectPlay8 IPX Service Provider' is missing or damaged.
The registry information for the service provider 'DirectPlay8 TCP/IP Service Provider' is missing or damaged.
Avatar billede boba_dk Nybegynder
13. november 2003 - 19:48 #4
Jeg kan hoste dem fra en anden maskine,der kun har tcp/ip som denne maskine, så det er ikke spillene
Avatar billede boba_dk Nybegynder
13. november 2003 - 20:00 #5
Jeg prøver at geninstallere directx
Avatar billede boba_dk Nybegynder
13. november 2003 - 20:23 #6
Det virker nu, directx skulle bare geninstalleres.

barkfreak smid et svar, din løsning virkede
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. november 2003 - 21:37 #7
okay..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. november 2003 - 22:15 #8
takker.