Avatar billede arnejan Nybegynder
13. november 2003 - 17:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Socket som både lytter og sender.

Er der nogen der kender et link til et Client Server system. Hvor clienten først logger på serveren, så kan klieten sige noget til server (eller spørge om noget) . Men serveren kan også uopfordret sende noget til klieten.

Eller eventuelt sige noget klogt om hvordan man skal lave det. Jeg synes at alle eksemplerne handler om noget andet. Altså ikke om at en klient kopler på en server, som derefter kan sende ting til den uopfordret.

Altså f.eks. et chat system.
Avatar billede krinor Nybegynder
13. november 2003 - 18:21 #1
Altsaa dette kan laves hvis du gider til at lave et program dertil!!! De fleste sprog understoetter socets der undenvidere baade kan lytte og sende!!!
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2003 - 18:35 #2
Jeg har smidt et link ovre i dit Java spørgsmål.
Avatar billede arnejan Nybegynder
14. november 2003 - 03:08 #3
Tak, jeg er ved at fatte det, en socket er en socket kan man sige. Det var fordi jeg havde fået en ide i hovedet om at der var noget som hed en serversocket og noget som hed clientsocket.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2003 - 08:00 #4
Sådan lidt groft sagt er forskellen på dem kun ved connection
etableringen og bagefter er de ens.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2003 - 23:20 #5
Lukke tid ?
Avatar billede arnejan Nybegynder
01. december 2003 - 01:49 #6
Der kan ikke lukkes når der ikke er noget svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2003 - 07:05 #7
Spørgsmålet er jo om ikke jeg fik point nok i den anden tråd ...

Men OK
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2003 - 21:22 #8
Lukke tid ?