Avatar billede thj_ether Nybegynder
13. november 2003 - 17:27 Der er 8 kommentarer

Dell Inspiron 8500 USB2.0 Boot

Hej eksperten brugere.
Jeg har lige invisteret i en external case som kører via USB2.0. Jeg har sat mit cd drev der i (ja den understøtter det), til sluttet den korrekt via usb2.0, sat strøm til. Det virker fint i windows, men problemet er at jeg skal boote fra den, og det vil min Dell Inspiron 8500 ikke, selvom jeg har sat den til at boote fra USB i BIOS. Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?

200 point til det svar der hjælper mig til at få det til at virke.

Mvh. Tommy
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. november 2003 - 17:32 #1
1: understøtter din eksterne case boot *jeg med USB memory sticks, der er det ikke alle der kan det*
2: har du evt opgradert din BIOS til nyeste?
Avatar billede thj_ether Nybegynder
13. november 2003 - 17:35 #2
den understøtter boot ja.
nej, burde det være nødvendigt da den jo understøtter usb boot ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. november 2003 - 17:38 #3
kommer den med nogle fejle eller noget når du prøver at boot fra den?

vedr. BIOS så ved jeg at det er det første Dell's supportere spørg om og hvis man ikke har, så skal med det og ringe tilbage efter det *har snakket med deres support før ;o)*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. november 2003 - 17:41 #4
men hvilken BIOS version kører du med?

kan se i A03 BIOS'en er der en Boot fra USB HDD rettelse

"Fixed issue in which the system can't boot from a USB hard disk drive (HDD) if an internal HDD and modular bay HDD are also present"

http://support.euro.dell.com/dk/da/filelib/download/index.asp?fileid=R67619&sid=INS_PNT_P4_8500&st=
Avatar billede thj_ether Nybegynder
13. november 2003 - 17:49 #5
den kommer ikke med nogle fejl, springer bare over og booter fra hdd'en

jeps, så jeg også lige.
prøver at opdatere til den nyeste, så må vi se om det virker.
Avatar billede thj_ether Nybegynder
13. november 2003 - 18:07 #6
virker stadig ikke :o
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. november 2003 - 18:19 #7
kan du se om den overhovedet tænker på CD'rommen?
og den CD er selvføgelig bootbar ik :)
Avatar billede thj_ether Nybegynder
13. november 2003 - 18:35 #8
det gør den ikke, og ja - den er bootbar.