Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
13. november 2003 - 15:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

søgning med input og jokertegn

Hvordan kan man kombinere værdien fra et input felt med jokertegn i en forespørgsel

Hvis jeg fx. vil finde alle forekomster der starter med "Mik" kan jeg bruge søgekriteriet LIKE "Mik*", hvilket fungere fint..

Men hvis jeg ikke vil forudbestemme søgekriteriet, men lade det afhænge af hvad brugeren angiver via en input form, benytter jeg værdien af et felt i en form:
Like (Forms![Søg efter navn]![Inputfeltet])

Dette fungerer også fint, men så søger returneres kun nøjagtige matches på værdien af [Inputfeltet], dvs. "Mik" matcher "Mik" men ikke "Mikkel"...

det jeg gerne vil, er at benytte værdien fra mit inputfelt, men samtidig kombinere dette med vildcard tegnet.

noget i denne retning:
Like '(Forms![Søg efter navn]![Inputfeltet])*'

Her er syntaksen bare ikke korrekt, og jeg kan ikke finde uf af hvordan denne kombination skal formuleres.

Helt optimalt ville det være, hvis brugeren selv kunne benytte jokertegnet i selve input feltet og således taste "Mik*" direkte i inputfeltet, men hvis man gør det tolkes *'en ikke som et jokertegn, men som en stjerne...

er der nogen der kan hjælpe mig?

mvh
Mikkel
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
13. november 2003 - 16:03 #1
jeg har fundet svaret i de tidligere svar.. jeg ved ikke hvorfor, men første gang jeg søgte fandt jeg ikke noget.. må have søgt i en forkert kategori..
Avatar billede krasmussen Nybegynder
13. november 2003 - 17:24 #2
Hvor fandt du svaret ???