Avatar billede razmataz Nybegynder
13. november 2003 - 15:06 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med sider i XP

Hej ...

Jeg er ved at være godt træt af min computer.. Jeg har problemer med mit internet.
Jeg kan sagtens komme på, og surfe.. men min iexplorer bliver langsomt mere og mere ustabil mens jeg surfer.. Der sker det at den oftere og oftere begynder at vise  sider jeg slet ikke vil ind på. Et eksempel : Jeg skriver www.dr.dk i min adresse linie i browseren, men i stedet for at åbne dr's side åbner den eks www.google.com .. Der er ingen åbenlys sammenhæng mellem de sider den åbner i stedet for den jeg vil ind på. Andre gange kan jeg sidde og surfe på en side, og pludselig begynder den at skrive at siden ikke kan vises.. derefter skal jeg reloade siden en 3-4 gange før den så endeligt loader igen og viser siden. Et andet underligt problem der også opstår nogle gange er at den under loadingen af en side blander flere forskellige sider sammen, så den åbner noget af eksperten i den midterste frame, men måske dr's side i de resterende frames..

Jeg har prøvet at køre ad-aware en masse gange, og den finder noget som den fjerner, men det ændrer ikke noget på min browsers opførsel, jeg har prøvet at sætte den til ikke at acceptere cookies, men heller ikke det hjælper...

Nogle der har nogle ideer til hvad det kunne være???
Avatar billede fromsej Praktikant
13. november 2003 - 15:20 #1
Vi kan da lige tjekke den.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. november 2003 - 15:24 #2
He he ... der var linket .. jeg var med på et spørgsmål hvor du postede det men kunne ikke finde det :) Prøver lige.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. november 2003 - 15:26 #3
Prøv også at tømme din internet Cache. I IE funktioner - indstillinger - slet filer og slet cookies. IE opfører sig mærkeligt når denne cache er meget fuld
Avatar billede rejen Nybegynder
13. november 2003 - 15:27 #4
Gå ind i Funktioner - Internetindstillinger
Under midlertidige internetfiler vælger du slet filer.
sæt flueben i slet alt offline indhold.
klik ok.
Luk alle browser vinduer og åbn et igen.
Det skulle løse problemet
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. november 2003 - 15:51 #5
Bufferzone & Rejen > Jeg har allerede prøvet begge jeres forslag, min internet cache er sat til at gemme 1mb og at den skal gemme sider i 24 timer. At tømme cachen hjælper intet.

Fromsej >

Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 15:48:45, on 12-11-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
W:\WINDOWS\System32\smss.exe
W:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
W:\WINDOWS\system32\services.exe
W:\WINDOWS\system32\lsass.exe
W:\WINDOWS\system32\svchost.exe
W:\WINDOWS\System32\svchost.exe
W:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
W:\WINDOWS\Explorer.EXE
W:\Program Files\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
D:\Progs\VIRTUA~1\System\VCDPlay.exe
D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe
D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe
D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe
W:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
W:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
W:\Program Files\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
W:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
D:\Progs\IKlog\nvsr32.exe
W:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\Tmntsrv.exe
D:\Progs\Tweak-XP Pro\transtask.exe
D:\Progs\Trillian\trillian.exe
D:\Progs\Virtual CD v4\System\VCDTray.exe
D:\Progs\Virtual CD v4\System\vcdsecs.exe
D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\WebTrap.EXE
D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCPFW.exe
W:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
W:\Documents and Settings\Zephion\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.tiscali.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer provided by Tiscali
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - W:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE W:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VCDPlayer] D:\Progs\VIRTUA~1\System\VCDPlay.exe
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCCClient.exe] "D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Pop3trap.exe] "D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "W:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] W:\Program Files\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] W:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE W:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [BPK] D:\Progs\IKlog\nvsr32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TransTask] "D:\Progs\Tweak-XP Pro\transtask.exe"
O4 - Startup: Trillian.lnk = ?
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: AIM (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tiscali.dk/
O16 - DPF: {23B7A816-3647-49D2-9756-6F41CE8F9201} (ddm_download.ddm_control) - http://download.rfwnad.com/cab/ddm_control.CAB
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/112ecbc6f8af4e48fa20/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {8699D723-6DC6-47D3-B55C-489BA006B917} - http://www.htttp.biz/it/webinstall.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B2078E42-B8D3-4494-A25B-34C8F935D9CA}: NameServer = 212.54.64.170 212.54.64.171
Avatar billede fromsej Praktikant
13. november 2003 - 16:14 #6
Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret ( tryk <F8> ved opstart )
slet de filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "W:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [BPK] D:\Progs\IKlog\nvsr32.exe
O16 - DPF: {23B7A816-3647-49D2-9756-6F41CE8F9201} (ddm_download.ddm_control) - http://download.rfwnad.com/cab/ddm_control.CAB
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/112ecbc6f8af4e48fa20/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {8699D723-6DC6-47D3-B55C-489BA006B917} - http://www.htttp.biz/it/webinstall.cab

---------------------------------------
Slettes i fejlsikker:
D:\Progs\IKlog\nvsr32.exe

Genstart normalt og kom med en ny logfil, så vi kan se om alt er med.

Få opdateret din XP med servicepack 1 og hvad du ellers mangler.
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. november 2003 - 17:01 #7
IK log bruger jeg til at logge mit keyboard.. det er et program jeg selv har installeret..
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. november 2003 - 17:08 #8
Running processes:
W:\WINDOWS\System32\smss.exe
W:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
W:\WINDOWS\system32\services.exe
W:\WINDOWS\system32\lsass.exe
W:\WINDOWS\system32\svchost.exe
W:\WINDOWS\System32\svchost.exe
W:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
W:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
W:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\Tmntsrv.exe
W:\WINDOWS\system32\userinit.exe
W:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\Progs\Virtual CD v4\System\vcdsecs.exe
D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCPFW.exe
W:\Program Files\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
D:\Progs\VIRTUA~1\System\VCDPlay.exe
D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe
D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe
D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe
W:\Program Files\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
W:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
D:\Progs\IKlog\nvsr32.exe
D:\Progs\Tweak-XP Pro\transtask.exe
D:\Progs\Virtual CD v4\System\VCDTray.exe
D:\Progs\Trillian\trillian.exe
W:\Documents and Settings\Zephion\Desktop\HijackThis.exe
D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\WebTrap.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.tiscali.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer provided by Tiscali
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - W:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE W:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VCDPlayer] D:\Progs\VIRTUA~1\System\VCDPlay.exe
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCCClient.exe] "D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Pop3trap.exe] "D:\Progs\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] W:\Program Files\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] W:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE W:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [BPK] D:\Progs\IKlog\nvsr32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TransTask] "D:\Progs\Tweak-XP Pro\transtask.exe"
O4 - Startup: Trillian.lnk = ?
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: AIM (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tiscali.dk/
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
13. november 2003 - 17:15 #9
Nu er der i hvert fald ikke mere snavs i din PC, men om det løste dit problem ved jeg ikke.

For at holde skidtet ude af din PC, kan du hente flg. programmer:
Spywareblaster, Spywareguard, IE-Spyad og Empty Temp Folders, dem finder du, sammen med danske vejledninger her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Læs især om IE-Spyad, så du får det fulde udbytte af dette lille geniale program.
Hent Dcombobulator, og få lukket et sikkerhedshul mere, den finder du her sammen med en dansk brugervejledning.
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. november 2003 - 17:20 #10
Du skal også have installeret SP 1 og hvad du ellers måtte mangle af opdateringer til både XP og Internet Explorer.
Avatar billede razmataz Nybegynder
17. november 2003 - 14:39 #11
Ok ... nu har jeg gjort alt det, og testet det i et par dage... det kørte fint den første dag, men nu begynder den at lave det samme skidt igen ... hvad nu?
Avatar billede razmataz Nybegynder
17. november 2003 - 16:29 #12
Jeg ved ikke om det hjælper, men jeg har lige opdaget at der i statusbaren på min browser står "Shadow loves you" når min browser fucker up... nogle der ved hvad der er skyld i det? Går ud fra at det er noget spyware af en eller anden art..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. november 2003 - 17:03 #13
Ja det er en ny omgang Hijackthis
Avatar billede razmataz Nybegynder
28. november 2003 - 20:08 #14
Ok, jeg fandt en løsning, jeg satte mit sikkerheds niveau i browseren til høj, og tilbage til medium, og det lader til at det fiksede problemet... går ud fra at det var en eller anden underlig setting der var gået kaput eller noget... Men nu virker det.
Giver lidt point som tak for ulejligheden.
Avatar billede razmataz Nybegynder
28. november 2003 - 20:10 #15
Hov ... de 22 point var beregnet til fromsej ..
Avatar billede fromsej Praktikant
29. november 2003 - 13:51 #16
Det går nok.*S*
Det vigtigste var du fik løst problemet.