Avatar billede mad-max Nybegynder
13. november 2003 - 12:47 Der er 1 løsning

VB & WMI - Manufacturer information

Så vidt jeg har fået af vide, så skulle VB script have indbygget understøttelse for WMI. Jeg kunne godt tænke mig, at kunne finde Hardware Vendor Name (Manufacturer) informationen fra WMI - eks. IBM ved en IBM server - på Windows 2000 servere. Idéen var at afvikle en installationspakke, som installerer hardwareovervågning alt efter hvilken server der er tale om, så man ikke skal vælge forskellige pakker til de forskellige hardware fabrikater.
Gerne med eksempel eller link til eksempler.
Avatar billede adam_christensen Nybegynder
13. november 2003 - 20:26 #1
On Error Resume Next
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colItems = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_ComputerSystem",,48)
For Each objItem in colItems
    Wscript.Echo "Manufacturer: " & objItem.Manufacturer
Next