Avatar billede godske Nybegynder
12. november 2003 - 23:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor skal man begynde?

Jeg har lige besluttet at lære mig selv et eller andet udover html. Meningen er at den skal kunne opdateres online så det hele bare gemmes i en database.

Men hvad skal jeg begive mig ud i? Er det asp jeg skal satse på? Eller asp.net ? ( hvad det nu end er ) eller noget helt andet?

Og hvor finder jeg nogle tutorials henne?

-Godske
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. november 2003 - 23:59 #1
Du kan vælge imellem ASP, ASP.NET og PHP
Der er en ASP tutorial på www.html.dk

Det er svært at sige hvad du vælge, har du programmeret før, kunne det måske være en ide at tage et noget som ligner det du kender i syntaxen.
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. november 2003 - 00:02 #2
omkring PHP:
www.webcafe.dk  og  maual på http://www.php.net/
Avatar billede godske Nybegynder
13. november 2003 - 00:05 #3
har aldrig rigtigt programmet før, men prøver asp da min server ikke inderstøtter php
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. november 2003 - 00:20 #4
Ok ;) ja det jo en forudsætning.
Jeg ville tro ASP er lettere at gå til end ASP.NET. Måske er det nok ASP.NET som holder langt ind i fremtiden af de to, måske holder begge ved lige lang tid da ASP er meget udbredt idag. Det næsten umuligt at spå omkring. Fordelen ved ASP lige nu er, har man et problem så kan man altid lige søge på google.com og der finder man tit svar og source kode eksempler, og naturligvis spørge på eksperten ;)
Avatar billede crapman Nybegynder
13. november 2003 - 09:28 #5
www.activeserverpages.dk og www.asp.dk er gode danske sider at gå igang med.... :)
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
13. november 2003 - 14:14 #6
Avatar billede godske Nybegynder
15. november 2003 - 19:01 #7
eagle, smid et svar hvis du vil have lidt point :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
16. november 2003 - 00:12 #8
Ok ;)