Avatar billede miza Nybegynder
12. november 2003 - 19:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

TV-Out stick

Er der forskel på TV-out stick, som f.eks PAL og NTSC, fordi jeg har et problem med et TV-out stick som fulgte med mit grafikkort. Der kan komme en slags forskinkelse af billedet, hvor det virker som om det flimrer lidt, ved ikke om det er fordi kortet prøver at overføre flere billeder end et TV kan følge med til...
Avatar billede c-holst Novice
13. november 2003 - 10:59 #1
hvilket kort er der desangående tal om
Avatar billede palamo Nybegynder
17. november 2003 - 11:44 #2
Du kan selv ændre opsætningen af dit grafikkort så det spytter NTSC eller PAL ud. Så hvis du sætter den til PAL (europæisk) og den stadig flimrer er det ikke det der er problemet
Avatar billede miza Nybegynder
17. november 2003 - 19:46 #3
Til c-holst:Det er et ATi Radeon 9800 PRO fra PowerColor.

Til palamo: Jeg har sat det til at være PAL, men der er forskellige PAL versioner, eller hvad man nu skal kalde det, I Danmark er der PAL B, PAL G og PAL H, jeg kan ikke se forskel på hvad det gør, men har heller ikke så meget forstand på det med TV-out
Avatar billede palamo Nybegynder
17. november 2003 - 19:50 #4
Ved faktisk ikke hvad forskellen er, men det er PAL B man bruger i Danmark.
Avatar billede c-holst Novice
17. november 2003 - 21:30 #5
jeg har ikke så meget forstand på radeonkort, men har dog efterhånden været med i nogle tråde om emnet.

http://www.eksperten.dk/spm/425099
i denne tråd er jeg sikker på at du finder de svar du har brug for, både hvad angår kabler og indstillinger
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:11 #6
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem
Avatar billede miza Nybegynder
02. december 2003 - 06:55 #7
Ja det virker da sådan, men jeg var nede at købe sådan en adapter som blev beskrevet på: http://www.eksperten.dk/spm/425099, men da jeg satte mit S-Video stick i, blev billedet sort/hvid og ikke særlig skarpt, men er håber stadig på at finde en løsning, problemet med at det "flimrer" har jeg løst, jeg skal bare kun have TV-out stick i uden CRT sticket så virker det fint. Så noget er da lykkedes
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 06:58 #8
Avatar billede miza Nybegynder
02. december 2003 - 07:21 #9
Jeg fandt ud af noget som er lidt pinligt, sticket sad bare ikke godt nok fast, så derfor kom der kun belysning, og ingen farver, men biledet bare stadig ikke nær så skarpt som composite, men tak for hjælpen fra alle :D
Avatar billede miza Nybegynder
30. maj 2004 - 07:31 #10
lukker