Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. november 2003 - 18:49 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

problemer med hd

tror det er hd'en... eller noget bios.
kunne ikke install'e xp, da den gik kold efter at have indlæst alle install-filerne. installere så på anden pc, og flyttede disken tilbage.
men når jeg så starten pc'en, når den lige at vise XP logoet ved opstart, for derefter at gå i blå skærm. hvor den siger at det kan være vira, eller controller fejl...
nogen som har råd til hvad jeg skal gøre, synes det er meget underligt?
- har testet ram, flyttet hd til andet IDE-kabel, leget med instillingerne i bios, flyttet jumper på HD..
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 18:50 #1
prøv at resette bios til default
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 18:51 #2
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. november 2003 - 18:51 #3
har også prøvet, uden held :(
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 18:51 #4
prøv evt at indsætte denne sti i kør....SFC /scannow og tryk enter. Husk at have xp cd'en i
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. november 2003 - 18:52 #5
btw. tror ikk d r virus, da pc'en er helt ny.
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. november 2003 - 18:53 #6
Kan ikke starte XP.... kommer kun til logo'et
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 18:53 #7
Derfor kan du godt have virus!

Har du hentet alle updates til win
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. november 2003 - 18:53 #8
disken virker fint på en anden pc...
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 18:53 #9
OK så er det ikke nemt at hente updates :-)
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. november 2003 - 18:54 #10
hehe, nej, begrænser ret meget :)
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 18:56 #11
Har du prøvet at autodetekte HD i bios evt.

Vild skud :-)
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. november 2003 - 18:57 #12
ja, og den finder den uden problemer....
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 18:58 #13
Er det en fusk cd?
Avatar billede darkside Nybegynder
12. november 2003 - 18:59 #14
Prøv en repair af XP
http://webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=44

Man kan somregel ikke installere XP på en anden maskine og bare flytte disken og regne med at det virker..
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 19:01 #15
Darkside tvivler på det hjælper med en repair!

Når han ikke kan installere en ren version hjælper det nok ikke med repair :-)
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. november 2003 - 19:05 #16
lad os bare sige, at det er en "back-up" disk jeg har brugt til install...
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 19:06 #17
Er det en ulovlig xp cd?? Hvis det er det kan fejlen komme derfra
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. november 2003 - 19:13 #18
hmm... "back up"-cd... døm selv.. men altså, skidtet virker fint på en anden pc...
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 19:20 #19
Hm hm selv! :-)

Er det en ulovlig cd er det en anden hjælp du skal have
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. november 2003 - 19:33 #20
hjælp til at blive afrettet, så jeg opfører mig som samfundet ønsker, eller?
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 19:36 #21
Op til dig jo, men nok ikke det smarteste at stille tråde om det problem herinde hvis det er en ulovlig cd .-)
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. november 2003 - 19:40 #22
klart. Men det var dig som sagde den var ulovlig. Stillede også spørgsmålet ud fra formodningen om at det nok var hardware hejs. Men fair nok.
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 19:42 #23
nej nej :-)

Spurgte om den var ulovlig..sagde ikke den VAR
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. november 2003 - 19:56 #24
når jeg vil boote min win2000 hd på maskinen, får jeg også blå skærm... med beskeden "inaccessible boot-device"
huh?
Avatar billede darkside Nybegynder
12. november 2003 - 22:51 #26
ird, Det plejer faktisk at hjælpe...det er så en anden sag.

Problemmet er jo at han har installeret XP på en anden PC med en anden type hardware en det der er i hans egen PC, derfor brokker XP sig...

Det ville en repair have hjulpet.
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
13. november 2003 - 14:03 #27
mange tak for al' hjælpen. men det løser ikke problemet med at den ikk kan starte selve install'en efter at have indlæst diverse drivere til ram'en...
prøver med andet cdrom-drev senere.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
13. november 2003 - 14:13 #28
du skal nok undersøge om det kan være en 3-parts driver til chipset'tet eller lignende du mangler.

jeg har før stødt på præcis det samme problem med en win2k. Den eneste løsning som jeg havde den gang, var at hente chipset-driveren (Ali-shipset), og under installation af win2k (helt i starten) referere til denne driver via "F6" :)
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
13. november 2003 - 14:14 #29
ok. I såfald, skal jeg vel kopiere denne driver fra cd'en som følger med bundkortet, og så lægge den på en diskette?
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
13. november 2003 - 15:28 #30
er lidt i tvivl om hvilken jeg skal bruge:
http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_list.php