Avatar billede squ Nybegynder
12. november 2003 - 15:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formatering af XP

Hey m Jer!

Min hardisk skal formatteres, Xp skal væk og det kan kun gå for langsomt!! Men som altid skal der være problemer..

Jeg har bootet op på en ´98-disk og vil formattere mit c: -drev... men i "dos"-tilstand kan jeg ikke finde det... kun MS-RAMDRIVE!?!?!?!?!?
Nogle kloge hoveder der kan hjælpe??
Avatar billede resten Nybegynder
12. november 2003 - 15:28 #1
Brug din cdrom til at boote op på og følg det den skriver.
Avatar billede proff Nybegynder
12. november 2003 - 15:29 #2
Brug din cdrom under start.. af din computer, lige inden du skal til at geninstalerrer spørger den om du fil formaterer.. der skal du trykke på F
Avatar billede bjuhl Nybegynder
12. november 2003 - 15:29 #3
Hvis du har fdisk på din boot-disk, så sletter du bare xp partitionen og opretter en ny.
Så er XP væk.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. november 2003 - 15:32 #4
Hvad skal du have installeret bagefter?
Hvis det er win98, skal du en tur over Fdisk og slette den NTFS partition som du ikke kan se med bootdisketten.
Avatar billede squ Nybegynder
12. november 2003 - 15:39 #5
Dumme dumme mig... "press any key to boot from cdrom" ... betyder så at man skal trykke på en knap før den booter... man skulle tror det var mandag!!!!!
Ellers tak for hjælpen!
Avatar billede resten Nybegynder
12. november 2003 - 15:41 #6
Hvor finder man any key på tastaturet ?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. november 2003 - 15:44 #7
Resten>>Det står på www.guld.dk