Avatar billede claudi Nybegynder
12. november 2003 - 14:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm!

Jeg har en 10 Gb hd som jeg før havde win xp på men nu kommer der den latterlige blå skærm og computeren går i stå, så nu har ejg sat en gammel 2Gb hd i med win xp og nu er problemet væk men 2Gb til win xp er jo ikke meget. Så vil gerne vide hvad ejg kan gøre for at få min 10Gb op og køre igen uden den blå skærm kommer og stopper det hele!
Avatar billede bjuhl Nybegynder
12. november 2003 - 14:06 #1
Formater den
Avatar billede claudi Nybegynder
12. november 2003 - 14:07 #2
Det hjælper ikke den gør det hele tiden lige så snart jeg har fået windows ind på den igen!
Avatar billede krc_ Nybegynder
12. november 2003 - 14:23 #3
Prøv at hente en disk utility på producentens hjemmeside og kør en test på disken. Du kan også lavet en low-level formatering af disken med dette program. Du kan være heldig at det har været nogle bad sectors der driller og at en disktest vil eleminere disse eller markere dem! Til maxtor/quantum disk hedder programmet powermax. Du kan somsagt finde programmerne på producenternes hjemmesider!
Avatar billede golyf Nybegynder
12. november 2003 - 14:23 #4
Har dette spørgsmål ikke lige kommet et andet sted også ?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
12. november 2003 - 14:24 #5
Jeg kan se du har gang i 2 spørgsmål, mht. lowlevelformat, det kan måske hjælpe.

Men kan du bruge disken, hvis den sidder som slave. Kan du kopier og slette osv. på den.
Avatar billede claudi Nybegynder
12. november 2003 - 14:50 #6
Men hvordan komme jeg af med den blå skærm har prøvet at læse alle de spørgsmpl herinde men syntes ikke det hjælper.. Har i også haft samme problem?
Den skrivver noget med BOOT.. Og det kommer lige efter jeg har installeret de første filer a winxp og genstartet..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
12. november 2003 - 15:00 #7
Det sker typisk hvis bootfilen bliver beskadiget, men det burde forsvinde ved en formatering og en frisk installation.

Det kan også være en beskadiget bootsektor på HD. For så vil du nok være i stand til at bruge disken, bare ikke boote på den.
Har du forsøgt med rep.programmer fra levereandøren.
Avatar billede claudi Nybegynder
12. november 2003 - 15:19 #8
Nej men er igang med det er Killdisk!
Avatar billede bjuhl Nybegynder
12. november 2003 - 15:25 #9
ok, bliver spændene
Avatar billede claudi Nybegynder
12. november 2003 - 15:27 #10
Håber bare det virker.. Fordi jeg købte nemlig ny comp pga jeg trode det var den gamle der var noget glat med.. Men fik samme problem med den nye lidt surt!