Avatar billede manga Nybegynder
12. november 2003 - 13:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

en texteditor med tabs til kde ?

Hej,
Jeg kører Gentoo Linux med en KDE 3.1.4 desktop.
Kde kommer med en dejlig texteditor der hedder Kwrite,
men jeg kunne godt tænke mig at finde en hvor det er muligt at have flere "tabs" åben ad gangen ....
Lidt ligesom EditPadPro til windows ...
Til Gnome findes der noget der hedder Gedit,
er der ikke noget tilsvarende til KDE ??

Nogen der kan hjælpe mig ?

BTW -> NEJ kan ikke bruge Gedit, da det er til Gnome,
har kun KDE installeret!
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2003 - 19:46 #1
Hvis det er til at redigere HTML eller lignende, kan jeg anbefale Quanta+. Den har også syntax-highlighting og en hel masse andet.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2005 - 13:59 #2
Nåja, bedre sent end aldrig ;-)

Hvorfor jeg ikke også nævnte Kate, kan jeg ikke huske. Den er også en god editor.
Avatar billede manga Nybegynder
24. marts 2005 - 14:45 #3
Ja jeg beklager ventetiden, men selføgelig fortjener du et svar.
Quanta+ var meget fint, bruger dog efterhånden ikke linux desktop mere.

Kate er skam også fint program, men mangler bare muligheden for TABS,
da jeg altid har mange txt filer åbne på samme tid.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2005 - 16:45 #4
Jo, Kate har skam også tabs nu. Først blev det indført som en fast del af programmet, men i nyere versioner er det en plugin, som man skal slå til. Og sådan set er det også Kate, der bliver brugt som en plugin i Quanta+.

Det kan da godt være, at Kate ikke havde tabs, da du stillede spørgsmålet, og det var vel så derfor, jeg ikke nævnte den dengang.