Avatar billede kasper-k Nybegynder
12. november 2003 - 12:22 Der er 5 kommentarer

CMOS og harddisk

Hey derude.
Jeg fik en fejl under startup, at CMOS'en returnerede noget forkert, tryk F1, for at loade den sidste kendte konfiguration og DEL for setup. jeg trykkede F1, men da den så skulle til at boote på hd, gik den bare i sort. Jeg har prøvet at resete biosen, emn det har ikke virket. Så har jeg prøvet at sætte ne anden harddisk, hvilket virker. Så går jeg overvejer om min harddisk er stået af, eller jeg har fået en eller anden virus, på den anden harddisk, der gør at den ikke kan blive initialiseret. Harddisken bliver fundet som master slave.
Avatar billede mtj Nybegynder
12. november 2003 - 12:38 #1
Har ik så meget og sige til det, men har en lille forslags, til det med virus, normalt lægger viruserer sig ik i boot sec.
men du kan prøve og sætte den i en anden com, som slave, hvor du er sikker på han har et antivirus, og så scan hele din disk,
det kan være at din bios har problemer med at finde din HD, så kan du også prøve at køre den med din anden HD, hvor den "fejle" HD er slave, se om du kan se og bruge den, måske køre en scandisk, hvis du ik kan finde den på master eller slave eller på andre måde, ved jeg desværre ik hvad der kan være galt
hope that's help U a bit
Avatar billede mtj Nybegynder
12. november 2003 - 12:49 #2
Du må lige skrive hvis det hjælper dig :D elsker at høre opdates :D
Avatar billede djfonzi Nybegynder
12. november 2003 - 16:44 #3
Hvor gammel er dit bundkort i forehold til hd'en ?? Det kunne tænkes at du skulle opdatere din BIOS hvis dit bundkort er mere end 1 år ældre end din hd ..
Avatar billede zildjian Nybegynder
12. november 2003 - 18:44 #4
Med 1 års mellemrum bør de nu stadig kunne køre sammen ;)
Men det lyder da som om din BIOS er lidt skidt tilpas...
Prøv om du har mulighed for at flashe den.

Faktisk kan man lave en virus, der får PCen til at gå i stå under boot, og som ikke kan formateres væk... Men det vil være usandsynligt, at det er tilfældet.
Avatar billede mtj Nybegynder
14. november 2003 - 08:54 #5
Så skulle den oveflow bufferen, og der er ik mange der har kend skab nok til bios datastegen(kodningen af bios) og da der så mange forskællige bios, er chancen så lille, og så er der noget med det andet, med alder forskællen, som siger til mig at det måske er HD'en der er gået kold, eller har nogle virkelig bad sec. det har jo virket sammen før, ellers er det bare mig der læser det forkert, men efter min mening, skulle han ik direkte have problemer med bios'en, og da biosen ligger i rom, skulle der ik kunne ske de store fejl, men hvorfor er kasper ik med i spørsmålet, så vi kan få noget mere info,