Avatar billede nire Nybegynder
12. november 2003 - 12:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilken PDA køber jeg og hvor.?

Jeg skal bruge en "Lommekalender" som skal kunne håndtere outlook. Den skal ikke kunne ret meget mere.Skal dog holde strøm længe og være med oplader og ledninger til overførsel.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. november 2003 - 12:12 #1
Køb en Ipaq fra HP, de er rigtig lækre og kan mange gode ting, størrelsen og stedet afhænger af hvad du vil give, se priser og steder her

http://www.eksperten.dk/priser/computere/computerepda.asp?Soeg=Yes&Producent=Hewlett+Packard&Soegord=&MaxPris=&Processor=Vis+Alle&Memory=Vis+Alle&Diplay=Vis+Alle&Weight=Vis+Alle
Avatar billede masterlee Nybegynder
12. november 2003 - 12:26 #2
Jeg vil anbefale dig at købe en Palm Tungsten E. Det er en glimrende PDA som overholder det du kræver. Derudover fungerer den også glimrende som MP3 afspiller (hvis man køber et hukommelseskort til den). Den sælges i øjeblikket for under 1800,-.

Du kan finde flere oplysninger om den her:
http://www-5.palmone.com/dk/en/products/tungsten-e/index.html

Og en anmeldelse af den her:
http://www.pdanmark.dk/Anmeldelser.asp?Id=136

Med hensyn til købssted kan du finde de billigste priser på Gate2Prices.dk eller Edbpriser.dk
Avatar billede leifleif Nybegynder
12. november 2003 - 12:44 #3
Lige nu er den mest populære vist nok en Ipaq 2210, som kan købes i Bilka for under 4.000 inkl. et GPS anlæg med stemmestyreing og kort over det meste af Europa.
Med venlig hilsen
Leif B.
(ikke ansat i Bilka)
Avatar billede nc Nybegynder
12. november 2003 - 16:44 #4
Jeg har lige købt en Palm T|E og er godt tilfreds. Hvor lang tid strømmen holder afhænger af hvad jeg bruger den til og hvor lang tid. Når jeg spiller mp3'er på den bliver strømmen hurtigt brugt, det er jeg en smule skuffet over, men det er også det eneste negative jeg har at sige om den, lydkvaliteten er også god.
Bedst af alt; du for meget for pengene.
Avatar billede nire Nybegynder
13. november 2003 - 08:18 #5
Jeg har skrevet noget vrøvl.
Den skal kunne synkro med lotus notes!!!
Er det et problem!!?
Avatar billede masterlee Nybegynder
13. november 2003 - 10:44 #6
VersaMail 2.6 som følger med Palm Tungsten E kan klare det du søger. I følge Palms hjemmeside kan det (version 2.5):
Sync with Lotus Notes.
VersaMail has always supported Windows PC synchronization with Microsoft Outlook, Outlook Express, and Eudora, as well as server-based sync with Exchange, Lotus Domino, IMAP, and POP – and now local Lotus Notes mail.

Så det skulle ikke være noget problem at synce med Lotus Note. Jeg har dog aldrig selv prøvet det. Du kan læse mere om VersaMail på: http://www-5.palmone.com/dk/en/software/versamail.html
Avatar billede guiron Nybegynder
16. november 2003 - 20:42 #7
Jeg kører personligt med en Palm Vx jeg nu har ejet en tre år.
Det kan meget vel anbefales at købe en lign. model brugt. Kan ofte fåes for en 3-400 på f.eks. qxl.dk auktionen.
Den kan alt hvad du skulle kunne både med Outlook såvel som Lotus Notes. Det er også en god og billig måde at komme igang på. Og den kan stadig en masse smarte ting.. Bruger den ud over til Outlook, også til word, excell, pdf og så videre.
Avatar billede jnfaerch Nybegynder
27. november 2003 - 12:00 #8
Ipaq og lignende er glimrende, men har selvfølgelig nogle væsentlige ulemper, som de mindre PDA'er ikke har:
Jeg benytter selv Palm m500 som er S/H, syncer med Outlook og Notes, kører 3 uger på en opladning ved daglig brug og desuden fås en lille, lækker tegnebog, hvor den passer i sammen med penge, kreditkort osv. Uden tegnebogen kan m500 bæres i inderlommen på en blazer uden det ses.
Til min hustru har jeg valgt en m515 som har farvedisplay og derfor ikke holder lige så længe på en opladning, men ellers er magen til. Begge kommer selvfølgelig med USB docking station.
Spørgsmålet er altså om du vil vælge en fysisk lille PDA med lang batteritid (billig) eller en stor og tung PDA (dyr) med mulighed for blip og båt!? Vælger du det sidste skulle du måske se dig om efter en Lap-Top istedet ;o)
Avatar billede nicolai10 Nybegynder
05. marts 2004 - 06:04 #9
kig i bilkas reklame de har nogle tilbud hvor andre ikke kan være med