Avatar billede driver Nybegynder
09. januar 2001 - 23:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Har problemer med HD, jeg har klokket med ghost.

Jeg har kørt et Ghost image ind på en forkert HD\'er. Er der en mulighed for at genskabe de overskrevne data????
Køre WinMe.
Avatar billede renny Nybegynder
09. januar 2001 - 23:11 #1
det er stort set umuligt.

Der er firmaer der kan gøre det men det er dyrt
Avatar billede renny Nybegynder
09. januar 2001 - 23:12 #2
ghost laver jo det som svarer til en formatering samtidig med den indlæser data
Avatar billede teknik Juniormester
09. januar 2001 - 23:14 #3
Der er ikke nogen chance for de dele som er overskrevet af filerne fra dit \"ghost\" image...
Har du formatteret først (er normal procedure ved indlægning af Ghost image, der hvor jeg \"er\"), så er alt tabt...permanent

Har du ikke formatteret, så er der et svagt håb:
Et Image fylder jo sjældent hele disken, så der er en svag mulighed, for at \"finde noget\" på den øvrige del af harddisken.

Jeg husker ikke lige navnet på progs. til formålet, men mener der er et som hedder Lost and found
...det kommer der sikkert et link til om lidt...

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
09. januar 2001 - 23:20 #4
Her var lige et godt bud ...venligst udlånt af Nielslbeck
...accepteret svar i lignende spm.

Hvis jeg var dig, ville jeg hurtigst muligt hente Deleted File Viewer fra Executive Software (http://www.execsoft-europe.com/downloads/english/udfree.htm). Med det program kan du hurtigt se, om det overhovedet kan betale sig at investere i et program til at gendanne filen. Hvis du har benyttet computeren efter at filen blev slettet, kan den nemlig være blevet overskrevet helt eller delvist. Hvis den er overskrevet, kan det ikke lade sig gøre at gendanne filen. Hvis Deleted File Viewer fortæller, at filen kan gendannes, ville det være rigtig smart, at købe Undelete 2.0 fra Executive Software (http://www.execsoft-europe.com/). Jeg benytter selv et af Executive Softwares produkter (Diskeeper 5), og det virker bare perfekt - når Microsoft ikke selv kan lave det, så kan Executive...

Jo mindre du anvender PC indtil da...jo bedre
Avatar billede driver Nybegynder
09. januar 2001 - 23:21 #5
Har ikke formateret først, men har prøvet at køre Ontrack. De filer Ontrack fandt er alle de filler der er i Ghost image\'et.
Avatar billede teknik Juniormester
09. januar 2001 - 23:21 #6
Prøv det, så kan du se om der er noget \"at redde\"
Avatar billede teknik Juniormester
09. januar 2001 - 23:25 #7
hmmm... \"easyrecovery\" fra ontrack  er formodentlig det du mener...

Så er lyset desværre slukket, og mørket breder sig over jammerdalen...
Hvis det (efter sigende glimrende) program til formålet ikke kan finde noget,
så er data med 99,9% sikkerhed gået tabt for kommende generationer.

Sad but true :-(((
Avatar billede driver Nybegynder
09. januar 2001 - 23:41 #8
Jeps Det \"Easyrecovery\" fra Ontrack  er formodentlig det du mener..

Hmmmmmmm....

Så er fremtiden ikke hvad den har været.
Avatar billede driver Nybegynder
09. januar 2001 - 23:52 #9
Men er det muligt at der er andre programmer???? Det skader jo ikke at prøve inden jeg opgiver helt.
Avatar billede teknik Juniormester
09. januar 2001 - 23:57 #10
formodentlig 10-20 programmer på markedet til formålet, men de ser alle efter det samme...
Sammenhængende datastrenge, som ikke er \"forklaret\" i FAT,
eller filnavne, hvor første tegn er erstattet med ...øøøh...tror det er ?
-  det er Windows måde at slette filer på..

Odds for at finde noget med et af de andre programmer som sagt omtrent 1 ud af 1000 (0,1%)
...men derfor er der jo ikke nogen der siger at du \"skal\" give op...
...der er jo også masser af mennesker som spiller lotto hver eneste uge...
...der er bare ikke ret mange, som vinder den \"store\" gevinst....
Avatar billede belle Nybegynder
10. januar 2001 - 00:53 #11
\"man\" kan ikke bare genskabe tabt data fra en hd hvis der er skrevet ny data i det/de spor den oprindlige data var men det kan lade sig gøre, selv hvis disken er overskrevet flere gange, lowlevel formateret og endda fysisk ødelagt. men det kommer til at penge som renny osse nævner. så spørgsmålet er nok mest om de data du har mistet er så meget værd at de for alt i verden SKAL reddes (hvis de var så vigtige fandtes der nok en backup). Hvis ikke må du jo nok bare leve med at det er væk for evigt
hvis du vil finde et firma der måske kan hjælpe så kig her. det kan være der er noget der kan bruges:
http://dir.yahoo.com/Business_and_Economy/Business_to_Business/Computers/Services/Data_Recovery/
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
10. januar 2001 - 16:57 #12
Et andet bug på et program kunne være PowerQust Lost And Fund, men om det er bedre end Ontracks ?? Ved det ikke.

http://www.powerquest.com/products/

Mvh. Blueyed1
Avatar billede teknik Juniormester
10. januar 2001 - 17:01 #13
...der var link\'et til \"Lost and found\"...som jeg forudså...troede bare det var kommet \"hurtigere\"