Avatar billede paastrup Nybegynder
11. november 2003 - 23:44 Der er 4 kommentarer

Skærmen er gået amok

En ven har en ældre 133mhz PC med ældre skærmkort og WIN98. Jeg har ved en fejl stillet skærmen til 24 bit farve, men det kan skærmenen eller skærmkortet åbenbart ikke klare. Han har nu "persienner" over hele skærmen, og jeg kan ikke komme til at stille den tilbage til 256-farver, da jeg ikke kan se hvor musen er. Der er ingen boot-diskette.

Hvordan kan jeg lettest får skærmen tilbage på 256-farvekvalitet ?
Avatar billede fromsej Praktikant
11. november 2003 - 23:47 #1
Genstart mens du holder <Ctrl> nede, vælg fejlsikret i den menu der kommer op, så får du mulighed for at ændre det.
Avatar billede lomse Nybegynder
11. november 2003 - 23:47 #2
Star i fejlsikret tilstand uden VGA, så vil du kunne se musen og kan stille den tilbage.
Thomas
Avatar billede ultimatesvansi Nybegynder
13. november 2003 - 11:52 #3
Er det ikke F8 man skal holde nede mens den booter?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. november 2003 - 11:58 #4
<F8> kan du også bruge, det skal så være når den skriver "starter win98", <Ctrl> holder du bare nede efter den har talt ram, og skriver verifying DMI mener jeg.