Avatar billede carstenhansen Nybegynder
11. november 2003 - 23:33 Der er 7 kommentarer

Adgang til trådløst internet via access point

Jeg har en Medion MD 40100 (den fra Aldi) med indbygget trådløst netkort og har købt et Belkin Access Point (F5D6130y) 11 Mbps. med det formål at få et trådløst internet hjemme med mit webspeed.

Jeg kan godt få computeren til at finde access pointet med den software der følger med, men kan ikke komme på nettet med den. Jeg kan ikke finde access pointet med det software der følger med.

Er det mig der har det forkerte hardware eller er det indstillet forkert?

mvh. Carsten
Avatar billede kenp Novice
12. november 2003 - 18:25 #1
hvor mange ip-adresser har du? og har du kigget i manualen for at se hvilken ip-adresse dit accesspoint har?
Avatar billede carstenhansen Nybegynder
12. november 2003 - 23:10 #2
Access Pointet har 192.168.0.254, mit IP til webspeed bliver tildelt mig
Avatar billede kenp Novice
13. november 2003 - 08:24 #3
du kan ikke finde dit accesspoint fordi at du ikke får en ip-adresse inden fo rsamme område som du har en ip-adresse, pil dit accesspoint fra dit modem, og giv din computer en ip-adresse som denne 192.168.0.002 så vil du kunne komme i kontakt med det!

Det dit accesspoint mangler er en gateway
Avatar billede guiron Nybegynder
13. november 2003 - 21:55 #4
Du skal lige være opmærksom på at Windows XP som default spærrer for at køre Wireless, hvis der ikke er kryptering på pågældende accesspoint. Hvis du vælger "Start", "Indstillinger", "Netværksforbindelser" Og så vælger egenskaber for din trådløse netværksforbindelse. Under "Trådløse netværk" så vil du kunne se dine accesspoints og ud over det, kan du vælge det flueben FRA der hedder "Brug Windows til at konfigurere indstillingerne for det trådløse netværk", vel at mærke, hvis du benytter Belkins software til det. Du kan evt. prøve at connecte til dit accesspoint via det program der ligger i Windows (som ellers kan anbefales at slå fra) og den vil spørge dig om du ønsker at connecte, selvom netværket er usikkert.
Håber det hjælper..
Avatar billede carstenhansen Nybegynder
17. november 2003 - 22:49 #5
Allerførst 1000 tak for jeres svar, jeg er trods alt kommet lidt nærmere.

Hvis jeg kun bruger den medfølgende software til access pointet og slår windows fra, kan jeg slet ikke komme i kontakt med noget som helst.

Det hjalp da jeg selv definerede IP adressen for mit TCP/IP, men jeg kan stadigvæk ikke komme på nettet. Hvad mener du med at jeg mangler en gateway? og hvordan får jeg den? Manualen siger at access pointet har 0.0.0.0, og hvis jeg prøver selv at definere en siger windows at første tal skal være mellem 1 & 233
Avatar billede kenp Novice
18. november 2003 - 08:31 #6
Det du ksal er først at konfigurer dit accesspoint (det er den som skal have en gateway) også sætte din computer til at hente ip-dynamisk igen.

men hvor mange ip-adresser har du fra webspeed da det også kan være problemet.
Avatar billede carstenhansen Nybegynder
18. november 2003 - 11:15 #7
Jeg har kun en IP adresse.