Avatar billede la01han Nybegynder
11. november 2003 - 23:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny blæser på bundkort

Hej

Jeg har et problem med at min PC larmer rigtigt meget. Jeg har ved nærmere eftersyn fundet ud af at det en blæseren på bundkorten som der er noget galt med.

Kan man skifte denne blæser ?
Kan man evt skifte den til en stor køleplade, så man slipper for larmen.
Hvilken ny blæser / køleplade kan anbefales
Bundkortet er et Chaintech CT-7NJL1
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
11. november 2003 - 23:23 #1
Hmm...vil ikke anbefale en bestemt blæser, men hvis den sidder på CPU'en kan den skiftes, helst til en støjsvag på 19-21dB.
Avatar billede la01han Nybegynder
11. november 2003 - 23:46 #2
Nej det er ikke blæseren på CPU'en, jeg tror det er blæseren til nvidia nForce chipsættet.
Avatar billede renegademaster Nybegynder
12. november 2003 - 12:19 #3
Hej la01han

ja de små 40mm kommer altid til at larme ret hurtigt...
du skal bare pille den a'... nordbrigten bliver ikke så varm at den behøver blæser... bare køleprofilen sidder på så sker der ikke noget...