Avatar billede iben1972 Nybegynder
11. november 2003 - 21:54 Der er 8 kommentarer

formatering af C Drevet , Harddisken

Jeg kan ikke formaterer mit C drev .
PC en siger at den er i brug , da det jo er der mit styresystem ligger , så vil den jo være i brug.
Hvad gør jeg????  Hjælp

Hilsen
hoejholdt@mobil.dk
Avatar billede arlet Juniormester
11. november 2003 - 21:56 #1
Installering/Formatering af Windows xp med et andet operativ system kørende.
Tænd din computer og vent til dit nuværende operativsystem er indlæst.
Læg din Windows XP Cd-rom i dit Cd-rom drev.
Autorun-funktionen starter og et vindue vises, hvorfra der kan vælges mellem 3 forskellige punkter.

Hvis dette vindue ikke kommer frem på din pc, skal du dobbeltklikke på "Denne Computer" dobbeltklikke på dit Cd-rom drev - og dobbeltklikke på filen Setup.exe.

Vælg i setup-programmet menupunktet "Installer Windows XP".
Efter lidt harddisk-aktivitet spørger setup-programmet, om der ønskes at udføres en opgradering eller en nyinstallation. Vælg "Nyinstallation" og klik på "Næste".
Avatar billede arlet Juniormester
11. november 2003 - 21:56 #2
ups, det var ikke xp, det du har..
Avatar billede fromsej Praktikant
11. november 2003 - 21:58 #3
Hvorfor vil du formatere?
Der er andre muligheder, hvis det er fordii din 2K driller.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. november 2003 - 22:08 #4
lav en startdiskette, og formater med den..enten med win2k, el. med 98..
har du ikke 1 så hent den via nettet..O)
Avatar billede foralias Praktikant
12. november 2003 - 07:57 #5
Formatterer du c drevet inde fra windows?
Avatar billede psyquest Nybegynder
12. november 2003 - 10:01 #6
Hvis du har en gammel win98 installations cd kan du gå ind og sætte computeren op til at boote fra cd rom drevet, inde i bios altså. Så skulle der gerne komme 3 valg muligheder når du har genstartet computeren, Hvor af du skal vælge den hvor der står om du vil starte med cd-rom drevet, så kommer du ud i dos hvor du så skal gå ind på cd-rommen og derefter ind i mappen win98 <DIR> også prøv at skriv Format c: /q

så skulle det gerne virke..
Avatar billede foralias Praktikant
12. november 2003 - 10:58 #7
Det kan du også med din win2000 installations cd.
Den spørger sågar selv om den skal gøre det for dig.
Avatar billede staff Nybegynder
12. november 2003 - 14:46 #8
Hvis du kører windows 95/98/ME kan du hamre vildt på F8 under opstart, og derefter vælge start i ms-dos tilstand. Der kan du faktisk få lov at formatere.

Ellers vil jeg anbefale dig at hente en af de glimrende bootdiske fra:

www.bootdisk.com

Sæt disken i, boot op og formater.