Avatar billede cautoo Nybegynder
11. november 2003 - 20:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Flash - Gennemsigtig

Jeg benytter Macromedia Flash MX... og har lavet en knap som jeg meget gerne vil have havde en baggrund som den på min hjemmeside... der kan godt være variationer i baggrunden, men jeg ved det ikke på forhånd, og kan derfor ikke bare indsætte billedebaggrund.

Baggrunden bevæger sig ikke, så enten hvis det er muligt at lave gennemsigtighed i stedet for bagrundsfarven, eller hvis det er muligt at få flash til at "tage et billede" af det som den skal ligge foran, og så bruge det som baggrund

Er noget af dette muligt?
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 20:55 #1
forstår ikke helt - forklar det på en anden måde  ?
Avatar billede cautoo Nybegynder
11. november 2003 - 20:56 #2
Jeg har lavet en knap... skal bruge den på min hjemmeside... knappen er rund, derfor ønsker jeg at baggrunden på resten af scenen på en eller anden måde bliver det samme som baggrunden på hjemmeside (har en mønstret baggrund, og jeg kender den ikke i forvejen).
Avatar billede cautoo Nybegynder
11. november 2003 - 20:58 #3
altså... grunden til at jeg ikke kender mønstret er fordi knappen skal bruges flere steder, og baggrunden ikke nødvendigvis er den samme, alle stedet
Avatar billede cautoo Nybegynder
11. november 2003 - 20:59 #4
du kan eks. se knappen her: http://www.cautoo.dk/teknologi/index.php
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 21:00 #5
knappen er grøn ?!
Avatar billede cautoo Nybegynder
11. november 2003 - 21:01 #6
jaja... den kommer til at ligge fjere steder på kanten af cirklen... derfor skulle den helst gengive baggrunden og ikke bare have den grønne baggrund
Avatar billede cautoo Nybegynder
11. november 2003 - 21:07 #7
kan du hjælpe mig?
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 21:21 #8
vi må lige vide hvordan den baggrund ser ud
Avatar billede cautoo Nybegynder
11. november 2003 - 21:24 #9
jammen det kan variere... det skal passe til rundt omkring cirklen.. på det link jeg har skrevet
Avatar billede cautoo Nybegynder
11. november 2003 - 21:31 #10
det ligegyldigt... har fundet på en anden løsning...
Avatar billede cautoo Nybegynder
11. november 2003 - 21:31 #11
...
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 21:39 #12
kanon :-)