Avatar billede sito Nybegynder
11. november 2003 - 13:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

linux sammen med windows

hej

Har i øjeblikket installeret windows på min computer, og har erhvervet en seperat computer (kabinet), hvor jeg gerne vil have installeret linux. jeg vil gerne undgå konstant at bytte om på kablerne (skiftevis linux og windows maskinen), og vil så høre om man kan forbinde dem på en måde?
ved ikke helt om det er det rigtige forum at stille spørgsmålet i...?

Håber i kan hjælpe
Avatar billede chalde Seniormester
11. november 2003 - 13:21 #1
Du kan f.eks købe en switchbox:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1614687901

find flere her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/switchbox.asp

eller er det noget andet du mener?
Avatar billede chalde Seniormester
11. november 2003 - 13:22 #2
Avatar billede chalde Seniormester
11. november 2003 - 13:23 #3
ups, forkert. Var den anden vej. Men her er en billigere en end den første:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1864677891
Avatar billede ukh Nybegynder
11. november 2003 - 13:24 #4
vil du køre 2 computer på en skærm?
http://www.compart.dk/produkter/html/570747660110/
Avatar billede xyborx Nybegynder
11. november 2003 - 13:25 #5
Roline's mekaniske switchboxe kan jeg ikke anbefale.. De har det tilsyneladende med at gå i stykker (det skete i hvertfald både for en jeg selv købte, og en som en kammerat købte). Jeg ville gå efter en elektronisk, selvom prisen måske er lidt højere.
Avatar billede sito Nybegynder
11. november 2003 - 13:26 #6
Ja, jeg havde tænkt mig at køre 2 comp på en skærm
Avatar billede chalde Seniormester
11. november 2003 - 13:27 #7
xyborx -> Den roline jeg linkede til var også forkert. Den virkede den modsatte vej. 2 skærm/tast/mus->1 comp.

sito -> Så ska du bruge en switch til det ja. Den sidste (linksys) jeg linkede til kan klare det. "små" 300kr.
Avatar billede sito Nybegynder
11. november 2003 - 13:37 #8
Avatar billede chalde Seniormester
11. november 2003 - 13:48 #9
Den ka det den skal kunne. Ejer den dog ikke selv, men linksys plejer at lave ok produkter. Ellers er der jo garanti på hvis det ikke virker, og 14 dages returret hvis du køber over internet.
Ellers kig lidt videre på http://www.edbpriser.dk/hardware/switchbox.asp og søg på "2 pc"
Roline har en der er billigere, men xyborx har erfaring med at det er noget møg, så mon ikke du skulle holde dig fra dem.
Avatar billede sito Nybegynder
11. november 2003 - 13:57 #10
det er fremragende, tak for hjælpen, kigger på det :)
Avatar billede chalde Seniormester
11. november 2003 - 15:45 #11
Det var så lidt. God fornøjelse med det.