Avatar billede tcpip Nybegynder
11. november 2003 - 13:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Har ændret en host fil og nu bruger pc'er 3-4 min på at bootup

Hej Hej

Jeg vil gerne om der er nogen der vil hjælpe mig med mit problem.

For at jeg kunne anvende mit tegneprogram derhjemme gennem min VPN, bad min administrator at ændre en host fil. Efter at jeg ændret den pågældende fil bruger min pc'er ca. 3-4 min om at bootup.... det er som om at den står og leder efter noget....?

Jeg har prøvet at ændrer fil tilbage men det hjælper ikke og administrator tror at det kan være bootsporet på harddisken der er beskadiget...?

Er der nogen der kan hjælpe

Mvh.
Morten
Avatar billede clr Nybegynder
11. november 2003 - 13:48 #1
hej morten...

hvilket OS bruger du???

det lyder godt nok mærkeligt at det bootsektoren på din harddisk skulle blive beskadiget ved at du ændre din host fil. Og hvis bootsektoren skulle være beskadiget vil maskinen normalt ikke boote op, der vil bare komme en fejlmeddelse ved opstart af maskinen.

men bare for at udelukke det, så få fat i en anden harddisk (hvis du ikke selv har en, må din administrator kunne skaffe en) kopier den partition som indeholer c-drevet til den "nye" harddisk. (brug f.eks Ghost eller drive image)
herefter sættes den "nye" harddisk til at være den primære, og maskinen vil boote op på den.
hvis problemet stadig er der (og det tror jeg der er), så er det ikke harddisken der er problemet.
Avatar billede lottodrengen Nybegynder
11. november 2003 - 14:14 #2
Prøv at tage netkablet ud inden du starter maskinen, og se om den starter hurtigere op af den grund. Hvis den ikke gør kan vi jo udelukke at de har noget med den pågældende hosts-fil at gøre.
Avatar billede tcpip Nybegynder
11. november 2003 - 14:23 #3
Hej

Jeg anvender XP OEM på hjemme pc'en!!

Jeg vil prøve at få fat i en anden harddisk og se hvad der sker.... Jeg melder tilbage senere...OK

Jeg har prøvet at tage netkablet ud.....det giver ikke noget andet resultat ;(

\morten
Avatar billede clr Nybegynder
11. november 2003 - 15:00 #4
hvornår er det at den står og leder??  er det efter at du har logged på, eller er det inden at det første windows billed kommer ??
Avatar billede itryed Nybegynder
11. november 2003 - 15:05 #5
Ellers kan du prøve at sætte # foran det du skulle skrive i Hosts filen, for at slå det fra, og så se om det ik bliver bedre.
Du kunne være at din pc står og søger på noget, hvor der er lange svartider.
Avatar billede jensbchr Nybegynder
11. november 2003 - 15:31 #6
Undskyld jeg blander mig i debaten, men kan det ikke have noget og gøre med grunden til, at der skulle ændres i hostfilen. Altså i den anden ende af din VPN forbindelse?
Det kunne være interessant at vide hvad administratoren har ændret i hans ende, eventuelt kunne du prøve bare at logge på maskinen i sig selv hvis du har ret til det. (uden netværk - klik på indstillinger og vælg maskinnavnet i stedet for domænet (log på)).
Giver det hurtigere boot skal du lede efter noget netværksmæssigt!
Avatar billede tcpip Nybegynder
13. november 2003 - 10:01 #7
Den står og leder før der kommer billede på....?

Jeg har prøvet at sætte # foran den IP adr. jeg skrev i hosts filen.... ingen forskel.

Jeg logger ikke direkte på firmaets netværk....så der er ikke mulighed for at logge på den lokalemaskine, i stedet for et domæne i den forstand. Det er først når maskinen er oppe og kører, jeg vælger VPN forbindelsen...? Problemmet er at det hele virker hos kollega uden problemer!!

Jeg har snakket med administratoren...og vi tror at fejlen måske kunne skyldes at jeg har ændret den forkerte host-fil...;( !!
Avatar billede clr Nybegynder
13. november 2003 - 10:27 #8
jeg er efterhånden lidt forvirret, men har dog en sidste ide.

brug "systemgendannelse", den findes under start/programmer/tilbehør/systemværktøjer

så skal du bare vælge et systemgendannelses tidspunkt der er FØR du ændrede host-filen.

Du skal dog være opmærksom på at ALLE de dokumenter og lignende du har lavet eller ændret siden den dato du vælger og frem til idag vil blive fjernet.
Men du kan bare kopiere dem over på en harddisk (partition) som ikke er omfattet af systemgendannelsen. (Inden du foretager systemgendannelsen.)
Det skal dog nævnes at WinXP som standard, har aktiveret systemgendannelse op ALLE partitioner, så hvis du ikke selv har fjernet den fra en partition, så er det omfattet af systemgendannelsen.
Avatar billede tcpip Nybegynder
17. november 2003 - 12:30 #9
Hej

Jeg bruget weekenden på at se om jeg kunne løse mit lille problem, og har nu fundet frem til fejlen...tror jeg nok!!
-clr: foreslog at jeg skulle kopier partitionen over på en anden harddisk og se hvad der skete...det lykkes mig at få fat i en anden harddisk og få partitionen kopieret, derefter havde jeg ikke nogen boot problemer. Derefter undersøgte jeg ”det gamle drev” og fandt mange beskadigede sektorer, så jeg er overbevist om at harddisken er ovre det…

Tak for hjælpen

\morten
Avatar billede tcpip Nybegynder
17. november 2003 - 12:33 #10
clr: efter som det var dig der kom med den rigtige fremgangsmåde/svar vil jeg gerne om du vil "svare", så du kan få dine velfortjente point..

\morten
Avatar billede clr Nybegynder
17. november 2003 - 12:51 #11
godt at du fik løst dit problem...