Avatar billede datamek1 Nybegynder
11. november 2003 - 12:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Outlook kan ikke få forbindelse til exchange server

system oversigt:

Exchange server 5.5
Outlook xp service pack 2
windows 2k domæne.

Efter en mislykket distribution af servicepack4 via msi pakker kan outlook nu ikke få forbindelse til exchange serveren.

Efter msi pakken blev rullet ud fik brugerne en winsrv.dll fejl ved opstart, dette blev rettet med en repair fra windows installations cd.

Efter repair virker maskinen som den plejer, med undtagelsen af at den ikke kan snakke med exchange serveren som den ellers udemærket kan pinge osv.

fejlmeddelse:

Outlook could not log on. Check to make sure you are connected to the network and are using the proper server and mailbox name. The Microsoft Exchange Address Book was unable to log on to the Microsoft Exchange Server computer. Contact your system administrator if the problem persists.

Jeg har næsten prøvet alt nu, geninstalleret servicepack 4, meldt maskinen ud og ind af domænet, fjernet service pack 4 helt, genstartet services på exchange serveren, gennemsøgt technet uden held.

Er der nogen derude der har haft lignende problemer og måske har en idé til hvordan jeg kan løse det uden at ghoste maskinerne (det virker iøvrigt men er ikke en løsning for 100 maskiner)

HJÆLP!

Mvh
ssk
Avatar billede foralias Praktikant
12. november 2003 - 07:58 #1
Fjern tcp/ip og geninstaller den.
Det virker.
Avatar billede datamek1 Nybegynder
12. november 2003 - 10:19 #2
Fantastisk! tusind tak foralias, du har sparet mig en masse tid =)

Mvh
ssk
Avatar billede foralias Praktikant
12. november 2003 - 10:57 #3
Selv tak.