Avatar billede massg Nybegynder
10. november 2003 - 23:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Massebillede reopløsering!

Godaften.

Jeg ligger inde med en rigtig masse store billeder. Dem kunne jeg godt tænke mig at få ned på min palm, så jeg ikke bare kan se dem på mon comp, men også i utide. Så derfor skal de alle sammen laves mindre (i opløsningen og i størrelsen (kb)) så de kan ligge på min palm, meen dette er utrolig tidskrævende hvis man skal lave 300 store billeder om til en mindre opløsning, enkeltvis.
Derfor vil jeg høre, om der er nogen der kender til programmer, der kan lave billeder om til mindre opløsning på en gang, så det ikke skal gøres enkeltvis?

Vh massg

Fortsat go aften
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
10. november 2003 - 23:49 #1
Photoshop kan via en "batch"
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. november 2003 - 23:52 #2
Photoshop kan via sin autofunktion til at lave web fotogaleri, med 3 klik med musen kan du lave alt det nødvendige, herunder sætte størelsen ned på et helt bibliotek med billeder.

Se i filer - automatiser - webfotogaleri så køre det
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
10. november 2003 - 23:52 #3
Det foregår, i korte træk, således:

Man udfører en handling på et billede, (f.eks. skalerer det ned og ændrer opløsning) - samtidig optager man sin handling ligesom hvis man optager noget på en båndoptager.

Derefter vælger man at afspille sin optagelse på x antal billeder i en given mappe (batch)

en ret lækker funktion
Avatar billede massg Nybegynder
11. november 2003 - 00:08 #4
Ok, det lyder ret enkelt. Jeg har ikke photoshop liggende, men jeg skal hurtigt få fat på det. Jeg er ikke sikker på om jeg kan praktisere det endnu (unden programmet), så jeg vender nok tilbage senere, (eller i morgen) ;) Tak for de hurtige svar!
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. november 2003 - 04:39 #5
hvis du har win xp,er der et gratis værktøj fra microsoft "Image Resizer" ka hentes her http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
Avatar billede hcma Novice
11. november 2003 - 15:53 #6
følgende gratisprogrammer kan også gøre det:
http://www.irfanview.com
http://www.xnview.com
Avatar billede massg Nybegynder
11. november 2003 - 19:57 #7
Ups! Glemte lige at dele pointne uud... ;) Jeg har fundet ud af det. endnu en gang tak!